| کد خبر: 246961 |

دولت سرمایه ویژه ای را به توسعه ناوگان حمل ونقل دریایی اختصاص دهد

نایب رئیس اول کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، اقدامات سازمان بنادر و دریایی بر اساس طرح تحول صنایع دریایی را ارزشمند دانست و گفت: حاکمیت، دولت و ارگان های دریایی باید سرمایه ویژه ای را به توسعه ناوگان حمل ونقل دریایی اختصاص دهند.

تین نیوز

نایب رئیس اول کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، اقدامات سازمان بنادر و دریایی بر اساس طرح تحول صنایع دریایی را ارزشمند دانست و گفت: حاکمیت، دولت و ارگان های دریایی باید سرمایه ویژه ای را به توسعه ناوگان حمل ونقل دریایی اختصاص دهند.

به گزارش تین نیوز، اسماعیل حسین زهی در باره ضرورت توسعه ناوگان حمل و نقل دریایی کشور اظهار داشت: کشور ما طی مدت اخیر در بخش ناوگان حمل و نقل و تاثیر آن بر پویای و رونق اقتصادی، اظهار داشت: حمل ونقل دریایی ایران طی مدت اخیر پیشرفت های محسوسی داشته و خوشبختانه سازمان بنادر و دریانوردی با انجام طرح تحول صنایع دریایی به خوبی نسبت به مسئله ورود کرده است.
وی ادامه داد: امیدوار هستیم شاهد اضافه شدن ناوگان مورد نیاز به حمل و نقل دریایی کشور و توجه جدی حاکمیت، دولت و تمامی ارگان های دریایی مرتبط باشیم.
نایب رئیس اول کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به ظرفیت های دریایی ایران در شمال و جنوب و بهره مندی کشور در بخش اتصال به آب های آزاد، بیان کرد: دولت باید سرمایه ویژه ای را برای توسعه ناوگان حمل و نقل دریایی اختصاص دهد و در عین حال بتوانیم از ظرفیت های جغرافیایی کشور در کریدور شمال-جنوب و غرب-شرق به خوبی استفاده کنیم.
حسین زهی با اشاره به اینکه حمل و نقل دریایی سریع ترین، ایمن ترین و کم هزینه ترین مد حمل و نقل است، خاطرنشان کرد: کشور ما با بهره مندی از ظرفیت دریا در شمال و جنوب می تواند به خوبی نسبت به صادرات و ترانزیت کالا اقدام کند.
نماینده مردم سیستان و بلوچستان در مجلس با تاکید بر اینکه باید با ظرفیت حداکثری در حوزه حمل ونقل دریایی فعالیت کنیم، گفت: توسعه ناوگان حمل و نقل دریایی در بهبود وضعیت اقتصادی کشورها بسیار نقش آفرین است و به طور حتم کمک شایانی به رونق اقتصادی و نیز اشتغال آفرینی می کند.
نایب رئیس اول کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به سن بالای ناوگان حمل و نقل دریایی کشور، عنوان کرد: نیازمند نوسازی و به روز رسانی ناوگان حمل و نقل دریایی هستیم و باید کم کم از ناوگان فرسوده عبور و حمل ونقل دریایی کشور را با استفاده از ناوگان مدرن، به روز و نوسازی شده، تجهیز کنیم.
حسین زهی با تاکید بر اینکه توسعه ناوگان حمل و نقل دریایی تاثیر مستقیمی در رونق اقتصادی کشورها دارد، اظهار داشت: توسعه ناوگان و به روز رسانی آن تاثیر بسزایی در کاهش مدت زمان انتقال کالا دارد و از عوامل توزیع سریع و مناسب با شمار می آید؛ در همین راستا فعالان اقتصادی توجه جدی به بعد زمان و مسافت دارند و حمل و نقل دریایی توسعه یافته از این مزیت برخوردار است که بتواند توجیه اقتصادی به همراه داشته باشد و تجار و بازرگانان را مجاب کند.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: سايت خبری سازمان بنادر و دریانوردی

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.