| کد خبر: 246092 |

پایان تعمیرات اساسی سه فروند شناور در بندر شهید رجایی

معاون فنی و نگهداری بنادر و دریانوردی هرمزگان از اتمام تعمیرات زیرآبی و اساسی دو فروند یدک و یک فروند شناور لایروب در حوضچه بندر شهید رجایی خبر داد.

تین نیوز

معاون فنی و نگهداری بنادر و دریانوردی هرمزگان از اتمام تعمیرات زیرآبی و اساسی دو فروند یدک و یک فروند شناور لایروب در حوضچه بندر شهید رجایی خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از مهر، محمدرضا پور رجبی در تشریح تعمیرات زیرآبی و به آب اندازی سه فروند شناور در بندر شهید رجایی اظهار داشت: دو فروند یدک‌کش پر قدرت به نام «دادمان» و یک فروند لایروب چنگکی به نام «منصور» بعد از تعمیرات زیرآبی و اساسی و انجام بازرسی‌های دوره‌ای توسط کارشناسان موسسه رده بندی به‌آب اندازی شد.

وی طول یدک کش‌های دادمان را حدود ۳۳ متر با عرض ۱۰ متر و با آبخور ۳ متر عنوان کرد و ادامه داد: سیستم رانش این یدک‌کش‌ها از نوع z drive بوده و موسوم به تراکتور تایپ هستند.

به گفته معاون فنی و نگهداری اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، قدرت سیستم رانش این یدک کش‌ها نیز ۴ هزار و ۴۰۰ اسب بخار بوده که در عملیات‌های پهلودهی و جداسازی کشتی‌ها از اسکله، اسکورت کشتی‌ها، اطفای حریق و مقابله با آلودگی نفتی ایفای نقش می‌کنند.

پوررجبی، طول سراسری لایروب چنگکی منصور را ۳۵ متر، ۱۳ متر عرض، ۳ متر ارتفاع و دارای آبخور ۲ متر و ۴۰ سانتی‌متر اعلام کرد و افزود: از این نوع لایروب به منظور برداشت گل و لای کنار اسکله‌ها، حوضچه‌ها و نقاطی که سایر لایروب‌ها قادر به انجام عملیات لایروبی نیستند، استفاده می‌شود.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.