| کد خبر: 243228 |

ترافیک کالاهای عبوری از بنادر شمال کشور افزایش می یابد

برنامه ریزی شده تا با همکارهای بندری و دریایی منطقه ای و بین المللی، ترافیک کالاهای عبوری از بنادر شمال کشور، به ویژه در بندر ترانزیتی و صادراتی امیرآباد را افزایش بدهیم.

تین نیوز

بازدید میدانی نمایندگان مجلس از روند پیشرفت طرح های اجرایی و زیرساختی بندر امیرآباد درحالی صورت گرفت که در بازدید اخیر ریاست جمهوری از این بندر نیز بر ضرورت تکمیل تمامی ظرفیت های زیرساختی و روبنایی و تبیین اهمیت راه اندازی کارخانجات صنعتی و تولیدی در پسکرانه های بندر امیرآباد واقع در سواحل دریای خزر تاکید شده بود.

به گزارش تین نیوز به نقل از آسام تدبیر، علی اکبر صفایی، مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی در نشست با اعضای کمیسیون عمران مجلس در بندر امیرآباد گفت: در راستای راهبردهای دولت برای ارتباطات گسترده اقتصادی و بازرگانی با کشورهای همسایه، برنامه ریزی شده تا با همکارهای بندری و دریایی منطقه ای و بین المللی، ترافیک کالاهای عبوری از بنادر شمال کشور، به ویژه در بندر ترانزیتی و صادراتی امیرآباد را افزایش بدهیم.

وی افزود: با افزایش جذب سرمایه گذاری بخش خصوصی و بهره برداری از ۲۶ پروژه مهم تولیدی و در دست تکمیل بودن ۱۴ پروژه مهم عمرانی دیگر، در آینده نزدیک شاهد رونق بیشتر اقتصادی و اشتغال در این بندر خواهیم بود. همچنین برنامه ریزی شده تا پروژه رو-رو ریلی بندر، تا پایان سال، به بهره برداری برسد.

غلام رضا شریعتی، نماینده مردم شرق استان مازندران نیز در این خصوص گفت: سازمان بنادر و دریانوردی همواره در کنار اجرای پروژه های تخصصی و زیرساختی خود، توجه ویژه ای هم به ایفای مسئولیت های اجتماعی داشته که قابل تقدیر است.

با ساخت و توسعه پروژه های سرمایه گذاری و عمرانی در پسکرانه بندری، انتظار می رود که تامین مایحتاج اساسی مردم نیز با سهولت بیشتری صورت گیرد.

 بندر امیرآباد در سال گذشته (۱۴۰۰) حدود ۲ میلیون و هفتصد و پنجاه هزار تن کالا با کشورهای نوار ساحلی دریای خزر مبادله کرده و از این لحاظ فعالترین بندر تجاری شمال ایران محسوب می شود.

 بندر امیرآباد تنها بندر شمالی کشور در سواحل دریای خزر است که علاوه بر جاده با راه آهن نیز به بنادر امام خمینی (ره) و شهید رجایی (بندرعباس) و سایر نقاط کشور متصل است. با اینحال به دلیل کندی سیر و حرکت و کمبود ظرفیت کشش و حمل ناشی از فراز و نشیب مسیر ریلی در ناحیه شمال، سهم حمل و نقل ریلی در بندر امیر آباد چشمگیر نبوده و در سال ۱۴۰۰ با تردد فقط ۱۰۶۷ واگن به حدود ۵۸۰۰۰ تن کالا رسیده است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.