| کد خبر: 243075 |

◄ رشد جابه‌جایی مسافر در بنادر مرکز و شرق هرمزگان

۵۷۰ هزار مسافر و گردشگر از ابتدای امسال تا نیمه اردیبشت ماه جاری در بنادر مسافری مرکز و شرق هرمزگان جابجا شده‌اند که در همسنجی با سال گذشته ۱۱۸ درصد افزایش را به دنبال داشته اس

تین نیوز

مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق گفت:۵۷۰ هزار مسافر و گردشگر از ابتدای امسال تا نیمه اردیبشت ماه جاری در بنادر مسافری مرکز و شرق هرمزگان جابجا شده‌اند که در همسنجی با سال گذشته ۱۱۸ درصد افزایش را به دنبال داشته است.

به گزارش تین نیوز، حمیدرضا محمدحسینی تختی اظهارداشت: در بازه زمانی فروردین تا نیمه اردیبهشت جاری بیش‌ترین آمار ثبت شده مربوط به مسیر دریایی بندر شهید حقانی به جزایر قشم و هرمز بوده که آمارها افزایش ۹۹ درصدی را نسبت به مدت مشابه سال ۱۴۰۰ نشان می‌دهد.

وی بابیان اینکه بندر شهید حقانی در مقایسه با سایر بنادر مسافری کشور از جایگاه بسیار مهمی برخوردار است گفت: این بندر با توجه به موقعیت مکانی و استفاده از زیر ساخت‌های مجهز و بهره‌مندی از ترمینال مسافری و ۱۲ پست اسکله برای پهلوگیری شناورهای تندرو، بزرگترین پایانه مسافری دریایی در کشور محسوب می‌شود که از این نظر در صدر بنادر مسافری و گردشگری ایران قرار دارد.

مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان ادامه داد: در جزیره رنگین کمانی هرمز نیز به لحاظ دارا بودن جاذبه‌های گردشگری منحصر به فرد خود در قلب خلیج فارس با جابه‌جایی ۲۰۰ هزار مسافر و گردشگر در فروردین ماه سال جاری، نسبت به سال قبل ۱۶۴ درصد افزایش را به دنبال داشته است.

محمدحسینی تختی در بخش دیگری از سخنان خود به رونق رفت و آمد در مسیر خارجی  بندر شهید باهنر به شارجه اشاره کرد و افزود: بر اساس پیش بینی صورت گرفته انجام این سفر دریایی ۲ بار در هفته و با یک فروند شناور مسافری تندرو به ظرفیت۲۰۰ نفر انجام می‌شود.

وی طول مدت سفر دریایی از بندرشهید باهنر به شارجه را شش ساعت در شرایط مطلوب آب و هوایی عنوان کرد.

مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر با اشاره به ضروروت توجه به سلامت مسافران و گردشگران در شرایط متاثر از ویروس کرونا خاطر نشان کرد: از سال جاری با بهبود شرایط شاهد افزایش ترددهای مسافری هستیم اما این شرایط به منزله رعایت نکردن دستور العمل‌های بهداشتی و مراقبتی نیست و همچنان لازمه انجام این سفرها طبق روال گذشته دستورات ابلاغی از سوی ستاد ملی کرونا است.

گفتنی است؛ بنادر شهید باهنر، شهید حقانی، هرمز، تیاب و سیریک از جمله بنادر چند منظوره در شرق استان هرمزگان می‌باشد و در امر تجارت و جابجایی مسافر و گردشگر نقش به‌سزایی ایفا می‌کنند ‌.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.