| کد خبر: 242027 |

◄ کمک مالی به سه دریانوردی که اسیر دزدان دریایی سومالی بودند

با همکاری انجمن صنفی دریانوردان تجاری ایران مبلغ ۱۲ هزار دلار (معادل حدود ۳۰۰ میلیون تومان) حمایت مالی اختصاص یافته از سوی ISWAN به سه دریانوردی که سابقه بیش از ۵ سال شکنجه و اسارت نزد دزدان دریایی سومالی را داشته بودند، پرداخت شد.

تین نیوز

 با همکاری انجمن صنفی دریانوردان تجاری ایران و طی مراسمی در محل دبیرخانه انجمن، مبلغ ۱۲ هزار دلار (معادل حدود ۳۰۰ میلیون تومان) حمایت مالی اختصاص یافته از سوی ISWAN به سه دریانوردی که سابقه بیش از پنج سال شکنجه و اسارت نزد دزدان دریایی سومالی را داشته‌اند، پرداخت شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از وزارت راه و شهرسازی، در این مراسم که با حضور نماینده ISWAN و اعضای هیات مدیره و واحد روابط عمومی انجمن صنفی دریانوردان تجاری ایران صورت گرفت، رضایی دبیر انجمن به لزوم اقدامات و برنامه‌های پیشگیرانه، جهت اجتناب از بروز این حوادث در آینده تاکید کرد.

وی در ادامه ضمن اشاره به منابع اندک و محدود صندوق حمایتی دریانوردان، گفت: تاکنون بخش عمده‌ای از منابع کمک‌ها و حمایت‌های مالی این صندوق از دریانوردان آسیب دیده ایرانی، از مجموعه‌های بین‌المللی خارجی تامین شده است که این مسئله به هیچ وجه شایسته و متناسب با جایگاه کشور توانمندی همچون ایران نیست.

دبیر انجمن صنفی دریانوردان تجاری ایران، توجه سازمان‌ها و شرکت‌ها و ارگان‌های دولتی و خصوصی فعال در عرصه کشتیرانی را به حمایت از دریانوردان آسیب دیده از طریق تزریق منابع در صندوق حمایتی دریانوردان انجمن ضروری دانست.

یادآوری می‌شود، «عبدالله نوحانی»، «ابراهیم بلوچ‌نیا» و «جمال‌الدین دهواری» سه صیاد هموطن بلوچ که ۲۰ فروردین‌ماه سال ۱۳۹۴ به دست دزدان دریایی در سومالی اسیر شده بودند، پس از ۵ سال اسارت و شکنجه در مردادماه سال ۱۳۹۹ به دست سربازان گمنام امام زمان (عج) و با همکاری وزارت امور خارجه و نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی آزاد شدند.

 

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.