| کد خبر: 240987 |

◄ قیمت بلیت شناورهای مسافری گران نمی شود

مدیرکل امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی از پذیرایی ۵۰ شناور مسافری با قیمت فعلی بلیت از مسافران نوروز ۱۴۰۱ خبر داد.

تین نیوز

حسین عباس نژاد درباره آخرین وضعیت سفرهای نوروزی دریایی اظهار کرد: با توجه به اینکه پیک کرونا کاهش یافته و ستاد ملی مقابله با کرونا هم اجازه برگزاری سفرهای نوروزی را داده، پیش بینی ما در نوروز ۱۴۰۱ بر این است که با افزایش سفرها مواجه باشیم.

به گزارش تین نیوز به نقل از مهر، وی افزود: از آنجایی که مردم دو سالی از سفرهای نوروزی محروم بوده‌اند، در نوروز پیش رو حجم بالاتری از سفرهای دریایی نسبت به سال‌های گذشته را تجربه خواهیم کرد. لذا تمهیدات لازم را برای پذیرش حدود ۸ تا ۹ میلیون مسافر را اندیشیده‌ایم.

مدیرکل امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی گفت: هم تعداد صندلی‌های لازم، و هم موارد مربوط به ایمنی سفرهای دریایی و مدیریت بحران‌های احتمالی، هماهنگی با استانداری‌ها و … همگی صورت گرفته است.

عباس نژاد تصریح کرد: برنامه سفرهای نوروزی سازمان بنادر و دریانوردی از ۲۵ اسفند امسال آغاز و تا ۱۵ فروردین سال بعد ادامه دارد؛ به خصوص که سال آتی بلافاصله از ۱۵ فروردین، ماه مبارک رمضان آغاز می‌شود و پیش بینی‌های ما حاکی از اتمام سفرهای دریایی نوروزی تا پایان نوروز است.

وی درباره تعداد شناورهای مسافری ایام نوروز خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۵۰ فروند شناور مسافری فعال و مجموعاً ۵ هزار و ۶۰۰ صندلی مسافری داریم؛ همچنین ۵ شناور بین المللی که ۳ فروند آن با پرچم ایران تردد می‌کنند و به زودی فعال خواهند شد.

وی ادامه داد: در حال حاضر مشکل سوخت یارانه شناورهای مسافری بین المللی را داریم و اگر بتوانیم دریافت سوخت با نرخ یارانه‌ای را برای این شناورها محقق کنیم، فعالیت آنها آغاز خواهد شد.

به گفته این مقام مسئول در سازمان بنادر و دریانوردی، سهم سوخت در سبد هزینه‌های کشتی‌های مسافری بین المللی بالاست و ۴۰ درصد هزینه‌های عملیاتی کشتی به سوخت اختصاص دارد؛ اگر بتوانیم ارائه سوخت یارانه‌ای به کشتی‌های مسافری بین المللی را حداقل برای ایام عید محقق کنیم و این کشتی‌ها وارد مدار شوند، برای ایام عید ۳ هزار صندلی مسافری جدید هم خواهیم داشت؛ از این کشتی‌ها هم برای مسیرهای بین المللی، هم تفریحی و هم داخلی استفاده می‌شود اما چون گواهینامه‌های بهره برداری آنها بین المللی است، در حال حاضر سوخت یارانه‌ای به این شناورها داده نمی‌شود.

عباس نژاد یادآور شد: در حال صحبت با وزارت نفت و مالکان کشتی‌های مسافری بین المللی هستیم تا طرح مدونی تهیه شود که دغدغه و نگرانی وزارت نفت برای قاچاق سوخت مرتفع شده و به این کشتی‌ها سوخت یارانه‌ای از سوی وزارت نفت داده شود.

وی خاطرنشان کرد: ۲ فروند از این ۵ کشتی مسافری بین المللی، تفریحی هستند که اگر مشکل سوخت یارانه‌ای آنها رفع شود، جذابیت زیادی برای مسافران و گردشگران ایجاد خواهد کرد. تمام تلاش ما این است که در نوروزی پیش رو سفرهای خاطره انگیزی برای مسافران نوروزی ایجاد کنیم.

مدیرکل امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی مقاصد سفرهای بین المللی را در حال حاضر مسیر بندرعباس-شارجه عنوان و اظهار کرد: اگر مشکل سوخت یارانه‌ای کشتی‌های مسافری بین المللی مرتفع شود می‌توانیم مسیرهای قطر و عمان را هم فعال کنیم.

وی درباره الزام به ارائه کارت واکسن از سوی مسافران دریایی تأکید کرد: بر اساس آنچه ستاد ملی مقابله با کرونا به ما اعلام کرده باید مسافران یا ۳ دوز واکسن یا کمتر از ۳ ماه از تزریق دوز دوم واکسن نگذشته باشد همچنین تست مثبتی هم مسافران نداشته باشند.؛ پروتکل‌های بهداشتی و فاصله گذاری ها هم ایجاد خواهد شد.

عباس نژاد بیان کرد: سامانه امید وزارت بهداشت به سامانه‌های فروش بلیت سازمان بنادر و دریانوردی متصل خواهد شد و کارهای مقدماتی آن انجام شده و از ۲۵ اسفند با کنترل خوبی در این زمینه خواهیم داشت.

وی درباره قیمت بلیت شناورهای مسافری گفت: چند ماه پیش در شورای عالی ترابری مصوبه‌ای مبنی بر تعیین مبنای قیمت بلیت داشتیم و از آن تاریخ به بعد، هیچ افزایش بلیتی نداریم؛ برای سفرهای نوروز ۱۴۰۱ هم افزایش قیمت بلیت شناورهای مسافری نداریم.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.