| کد خبر: 240520 |

◄ افزایش ۹۲ درصدی واردات کالای اساسی در بندر شهید رجایی

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان از واردات ۳ میلیون و ۳۸۴ هزار و ۲۱۴تن انواع کالای اساسی طی ۱۱ماهه سال جاری خبر داد و گفت: واردات این میزان کالا افزایش ۹۲درصدی داشت.

تین نیوز

علی‌رضا محمدی‌کرجی‌ران در تشریح عملکرد کالای اساسی(غیرکانتینری) اظهار داشت: از ابتدای سال جاری تا پایان بهمن ماه امسال سه میلیون و ۳۸۴ هزار و ۲۱۴ تن انواع کالای اساسی تخلیه شده که به ترتیب گندم و روغن بیش‌ترین میزان را به خود اختصاص داده است.

به گزارش تین نیوز به نقل از مهر، وی عمده کالاهای وارداتی طی این مدت را گندم، روغن نباتی، شکر، کود، ذرت، جو، برنج و کنجاله سویا اعلام کرد و ادامه داد: از ابتدای سال جاری تا پایان بهمن ماه در مجموع ۶۶ فروند شناور حامل کالاهای اساسی در بندر شهید رجایی پهلودهی شده است.

به گفته مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان، طی دوره زمانی۱۱ ماهه امسال گندم به عنوان یک محصول استراتژیک به میزان یک میلیون و ۴۶۲ هزارو ۴۰ تن با ۶۱ درصد افزایش بیشترین حجم واردات را در بین دیگر کالاهای اساسی به خود اختصاص داده است.

محمدی کرجی‌ران گفت: طی این مدت، ۶۵۱ هزار و ۲۱۵ تن روغن خوراکی نیز از طریق ۲۱ فروند کشتی وارد بندرشهید رجایی شده و بر اساس برنامه زمانبندی به اقصا نقاط کشور ارسال شد.

وی عنوان کرد: واردات ۳۹۷ هزار تن شکر طی هفت فروند کشتی، ۲۸۲هزار و ۲۱۹ تن کود، ۲۷۴هزارو ۳۹۷ تن ذرت و ۱۳۳ هزارو ۶۶۹ تن از دیگر کالاهای اساسی بوده که در این بازه زمانی در بندر شهید رجایی تخلیه و به دو طریق ریلی و جاده ای به استان‌های مقصد حمل شده است.

مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی به کشتی های درحال انتظار در لنگرگاه بندر عباس نیز اشاره ای داشت و گفت : در حال حاضر ۳ فروند کشتی در مجموع حامل ۲۰۴ هزار و ۳۸۰ تن کالای اساسی شامل ۲ کشتی ذرت و یک کشتی جو در لنگرگاه بندرعباس فرایند اسنادی خودرا طی می کنند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.