| کد خبر: 240461 |

دریانوردان انتظار امواج ۲ متری را داشته باشند

دریانوردان هرمزگان با توجه به پیش بینی وزش تند باد شدید شمال غربی - جنوب غربی با سرعت ۵۰ کیلومتر بر ساعت انتظار امواج ۲ متری را در خلیج فارس داشته باشند.

تین نیوز

 معاون فنی و شبکه ایستگاه های هواشناسی هرمزگان گفت: دریانوردان این استان با توجه به پیش بینی وزش تند باد شدید شمال غربی - جنوب غربی با سرعت ۵۰ کیلومتر بر ساعت انتظار امواج ۲ متری را در خلیج فارس داشته باشند.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، کیانوش عارفی افزود: هم اکنون باد درحال وزیدن است که سرعت آن در ساعت‌های بعد از ظهر به ۵۰ کیلومتر بر ساعت خواهد رسید.

وی ادامه داد: بادی با سرعت ۵۰ کیلومتر بر ساعت می‌تواند موج‌هایی با ارتفاع ۵۰ کیلومتر بر ساعت ایجاد کند که وجود چنین موج‌هایی در دریا به طور معمول موجب توقف ترددهای شناوری می‌شود.

وی اضافه کرد: چنین بادی در خشکی مساله و مشکل خاصی ایجاد نمی کند و از طرف دیگر به دلیل وجود استحکاک از سرعت وزش آن کاسته می‌شود اما شرایط دریا به دلیل نبود استحکاک متفاوت بوده و موج ایجاد می‌کند.

معاون فنی و شبکه ایستگاه های هواشناسی هرمزگان گفت: گاهی نیز وزش باد در منطقه‌ای دیگر رخ داده اما موجب مواج شدن دریا و رسیدن آن به نقاطی می‌شود که بادی نمی‌وزد.

عارفی اضافه کرد: خلیج فارس در صبح روز چهارشنبه آرام پیش بینی می‌شود و توصیه شده تا آن زمان از هرگونه تردد با شناورهای سبک و قایق های تفریحی خودداری شود و تمهیدهای لازم در همه بندرهای هرمزگان انجام گیرد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.