| کد خبر: 238894 |

◄ تخلیه و بارگیری بیش از یک میلیون و ۳۰۰ هزار تن کالا از بنادر گیلان

طی ۹ ماهه سال جاری از بنادر انزلی و آستارا یک میلیون و ۳۲۵ هزار تن کالا، تخلیه و بارگیری شد که نسبت به سال گذشته در همین دوره زمانی، رشد ۱۲ درصدی داشته است.

تین نیوز

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان گیلان گفت: طی ۹ ماهه سال جاری از بنادر انزلی و آستارا یک میلیون و ۳۲۵ هزار تن کالا، تخلیه و بارگیری شد که نسبت به سال گذشته در همین دوره زمانی، رشد ۱۲ درصدی داشته است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا ،حمیدرضا آبایی مدیر کل بنادر و دریانوردی استان گیلان تصریح کرد که میزان تخلیه و بارگیری از بنادر انزلی و آستارا از ابتدای سال جاری تاکنون نسبت به مدت مشابه سال قبل، ۱۲ درصد رشد داشته است.

وی در ادامه با اشاره به رشد ۱۳ درصدی میزان تخلیه و بارگیری از بندر آستارا اظهار داشت: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از ۱۷۷ هزار تن کالای نفتی و غیر نفتی از بندر آستارا تخلیه و بارگیری شده است این درحالیست که سال گذشته این مقدار ۱۵۶ هزار تن بود.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان گیلان خاطر نشان کرد: در ۹ ماه گذشته ۱۶۷ هزار و ۵۰۵ تن کالای غیرنفتی نیز از بندر آستارا تخلیه و بارگیری شد که این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل با ۱۴۴ هزار و ۷۴۱ تن ، ۱۵/۷ درصد رشد داشت.

رشد ۳۲۴ درصدری تخلیه و بارگیری کانتینر از بندر آستارا

آبایی همچنین به رشد ۳۲۴ درصدی تخلیه و بارگیری کانتینری در بندر آستارا اشاره کرد و گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون  ۷۰۷ کانتینر (TEU) در بندر آستارا تخلیه و بارگیری شد و میزان ورودی کشتی به این بندر نیز با ۱۱۱ فروند کشتی  ۱۴ درصد رشد داشت.

وی افزود: از فروردین تا پایان آذرماه امسال ۱۴ هزار و ۹۰۸ تن کالای غیرنفتی از بندرآستارا ترانزیت شد که این مقدار در مقایسه با سال گذشته ۲۰۷ درصد رشد را نشان میدهد. علاوه بر این حدود هشت هزار تن کالاهای نفتی از این بندر ترانزیت شد که افزایش ۷۸ درصدی را نشان میدهد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان گیلان ترانشیپ کشتی از این بندر در ۹ ماهه امسال را ۱۱۹ مورد اعلام کرد که این مقدار در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۱۰۰ درصد با رشد همراه بود.

رشد ۱۱ درصدی تخلیه و بارگیری کالا از بندرانزلی

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان گیلان افزود : از آغاز سال تاکنون همچنین یک میلیون و ۱۴۸ هزار تن کالا از مجتمع بندری انزلی تخلیه و بارگیری شده که رشد ۱۱ درصدی را نشان می‌دهد..

آبایی این کالاها را شامل غلات، کالاهای اساسی، روغن نباتی، فلزات، محصولات کشاورزی، کالاهای معدنی و ساختمانی، شیشه، کاشی مواد اولیه و شیمیایی، تخته و چوب، کاغذ و مقوا، کانتینر و سایر موارد اعلام کرد

استان گیلان با برخورداری از سه بندر مهم، انزلی، کاسپین و آستارا در زمره مناطق استراتژیک کشور قرار دارد که همواره نقش مهمی در صادرات ، واردات و ترانزیت کالا به اقصی نقاط کشور پهناور جمهوری اسلامی ایران ایفاء می کند.

مجتمع بندری انزلی با سابقه ۳۰۰ ساله در عرصه حمل و نقل دریایی همواره منطقه مورد توجه بازرگانان و تجار کشور بوده است و امروز با ۱۷ پست اسکله و امکان تخلیه و بارگیری ۱۰ میلیون تن کالا در سال بزرگترین و مجهزترین مجتمع بندری ایرانی حاشیه دریای خزر محسوب می شود.

این مجتمع بندری یکی از پرسابقه ترین بنادر ایران و از مهمترین و بزرگترین بنادر شمال کشور محسوب می شود که با قرار گرفتن در گذر تجاری بین‌المللی از قبیل کریدور ترانزیتی بین المللی شمال - جنوب و تراسیکا و غیره از دیرباز عهده دار نقش برجسته در صنعت حمل و نقل دریایی با کشورهای حاشیه دریای خزر و اروپایی بوده است.

بندر چند منظوره آستارا نیز با ۶۰ هکتار وسعت نخستین بندر بخش خصوصی کشور و نزدیک ترین و مقرون به صرفه ترین مسیر تجارت و حمل و نقل کالا بین آسیا، آفریقا و اروپا برای تخلیه و بارگیری کشتی های ۲ هزار و ۵۰۰ تنی طراحی شده است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.