| کد خبر: 238874 |

ورود بیش از ۷۰ درصد کالا‌های اساسی به کشور از طریق بندر امام

بارگیری انواع محموله های صادراتی در ۹ ماهه سال جاری در منطقه ویژه اقتصادی بندرامام خمینی(ره)، نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیش از ۳ درصد رشد را نشان می‌دهد.

تین نیوز

محموله های صادراتی از مبدأ بندر امام خمینی(ره) از ۵ میلیون و ۳۵ هزار تن در سال گذشت  به ۵ میلیون و ۱۹۰ هزار تن رسیده که این امر نشان از رشد بیش از ۳ درصدی دارد.

به گزارش تین نیوز،  در این میان فرآورده‌ های نفتی، آهن آلات و کانتینر از عمده‌ ترین کالاهایی است که در این مدت بارگیری شده‌ است؛ گروه‌ های کالایی مذکور  در مقایسه با مدت زمان مشابه در سال گذشته به ترتیب  ۲۶، ۱۵ و ۱۱ درصد رشد داشته‌اند.

همچنین میزان تخلیه انواع کالاهای اساسی در مجتمع بندری امام خمینی(ره) در نه ماهه سال جاری با ۲۵ درصد رشد به بیش از ۱۳ میلیون تن رسید، این حجم  از کالاهای اساسی به وسیله ۲۲۱ فروند کشتی پهن‌پیکر اقیانوس‌پیما با بهره‌گیری از امکانات و تجهیزات پیشرفته‌ی این مجتمع بزرگ بندری در کوتاه‌ترین زمان ممکن تخلیه شده که رشد ۱۸ درصدی را نشان می‌دهد.

در بخش دیگر این را باید اضافه کرد:۱۲ میلیون و ۳۰۰ هزار تن کالای اساسی از این بندر پس از انجام فرایند گمرکی از طریق ناوگان‌ جاده‌ای و  ۱ میلیون و ۲۶۳ هزار تن نیز به وسیله ناوگان ریلی وارد کشور شد، که ۳۰ درصد افزایش نسبت به مدت مشابه در سال گذشته داشته است.

شایان ذکر است، بیش از ۲ میلیون و ۴۴۶ هزار تن کالای اساسی در انبار‌های بندر امام خمینی(ره) موجود است، با توجه به تخلیه کشتی‌های کنار اسکله و کشتی‌های پهلو گرفته، چهار میلیون و ۳۷۳ هزار تن انواع کالا‌های اساسی در این مجتمع بزرگ بندری وجود دارد.

بیش از ۷۰ درصد کالا‌های اساسی و نهاده‌های دامی از طریق بندر امام خمینی(ره) وارد کشور می‌شود لذا مجتمع بندری امام خمینی(ره) در زمینه ترانزیت و صادرات محصولات صنایع همجوار نیز فعالیت دارد و بیش از ۳۴ میلیون تن کالای اساسی و دیگر انواع محمولات از ابتدای امسال تاکنون از این بندر تجاری تخلیه و بارگیری شده است.

به گزارش سازمان بنادر و دریانوردی، یادآور می‌شود مجتمع بندری امام خمینی(ره) به لحاظ نزدیکی به مراکز بزرگ جمعیتی و صنعتی، برخورداری از اسکله‌های آبخور مناسب و تجهیزات پیشرفته تخلیه و بارگیری همواره از مبادی مهم تخلیه و بارگیری مورد توجه بازرگانان و صاحبان کالا در کشور بوده است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.