| کد خبر: 238838 |

◄ جابجایی کالا در بنادر شرق هرمزگان از مرز ۲ میلیون تن گذشت

میزان تخلیه و بارگیری کالا در بنادر شرق ۲میلیون و ۱۱۱هزار و ۴۵۴تن بود، که این میزان نسبت به مدت مشابه در سال ۹۹، رشد ۳۷ درصدی را نشان می دهد.

تین نیوز

مدیر بنادر و دریانوردی شرق هرمزگان گفت: میزان تخلیه و بارگیری کالا در بنادر شرق ۲میلیون و ۱۱۱هزار و ۴۵۴تن بود، که این میزان نسبت به مدت مشابه در سال ۹۹، رشد ۳۷ درصدی را نشان می دهد.

به گزارش تین نیوز به نقل از مهر، حمیدرضا محمدحسینی تختی در تشریح آمار نه ماهه بنادر شرق هرمزگان عنوان داشت: میزان تخلیه و بارگیری کالا در این بنادر ۲ میلیون ۱۱۱ هزار و ۴۵۴ تن بوده که این میزان نسبت به مدت مشابه در سال ۹۹، رشد ۳۷ درصدی را نشان می‌دهد.

این مقام مسئول با توجه به اینکه بنادر شرق هرمزگان قطب اصلی صادرات محصولات کشاورزی، میوه و تره بار در کشور می‌باشد افزود: در مدت طی شده از سال با صادرات یک میلیون و ۱۳۱ هزار و ۸۰۹ تن کالای غیر نفتی رشد ۱۸ در این رویه در همسنجی با مدت مشابه سال گذشته به ثبت رسیده است.

وی با تأکید بر اینکه بندر شهید باهنر از پایانه‌های دریایی مناسبی در راهگذار ترانزیت منطقه برای کشورهای ترکیه، روسیه، آذربایجان، قزاقستان، ترکمنستان و عراق برخوردار است، گفت: مواد کشاورزی، مصالح ساختمانی و آهن آلات از جمله کالاهای است که از این بندر به کشورهای حاشیه خلیج فارس و کشورهای حوزه اقیانوس هند صادر می‌شود.

مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان از ترانزیت ۳۶ هزار و ۵۸۳ تن کالا خبر داد و افزود: با توجه به موقعیت قرارگیری مناسب بنادر شرق به لحاظ بعد مسافت با کشورهای همسایه این مقدار نسبت به سال گذشته ۷۳ درصد رشد داشته است.

لازم بذکر است؛ عبور کالا از کشوری به کشور دیگر بدون پرداخت گمرکی و یا بخشی از جابه جایی مسافر و کالا بین مبدأ و مقصد که مستلزم عبور از کشور ثالث باشد را ترانزیت می‌گویند.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.