| کد خبر: 238817 |

نجات ۱۲ ملوان از خطر مرگ حتمی در آب‌های خلیج فارس

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: در دو عملیات جداگانه و همزمان ۱۲ ملوان از خطر غرق و مرگ حتمی در آب‌های خلیج فارس نجات پیدا کردند.

تین نیوز

  مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: در دو عملیات جداگانه و همزمان ۱۲ ملوان از خطر غرق و مرگ حتمی در آب‌های خلیج فارس نجات پیدا کردند.

نجات ۱۲ ملوان از خطر مرگ حتمی در دو عملیات جداگانه  به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز بوشهر، سیاوش ارجمندزاده افزود: در عملیات نخست یک فروند موتور لنج باری که با ۶ سرنشین از دبی به سمت بندر ریگ در حال حرکت بود به دلیل شکستگی سکان و شرایط نامساعد جوی غرق شد.

وی بیان کرد: در همین زمینه پس از دریافت درخواست کمک خدمه موتورلنج توسط مرکز کنترل بندر دیر، بلافاصله شناور ناجی ۸ به موقعیت اعزام  و موفق شد هر ۶ نفر سرنشین موتورلنج را از درون دریا نجات داده و بسلامت به بندر دیر منتقل کند.

ارجمندزاده افزود: اعلام اضطرار برای حادثه یاد شده ساعت ۴ و ۳۰ دقیقه بود که پس از انجام عملیات نجات، سرنشینان شناور غرق شده ساعت ۵ و ۵۰ دقیقه نجات پیدا و به ساحل منتقل شدند.

ارجمندزاده عنوان کرد: در عملیات دوم نیز بنابر اطلاع مرکز کنترل لاور، یک فروند موتور لنج باری که با ۶ نفر خدمه در مسیر دبی به گناوه در حال حرکت بود به علت شرایط نامساعد جوی غرق شد و یک فروند موتور لنج صیادی خدمه این شناور را نجات داد.

وی گفت: در ادامه عملیات نجات با هماهنگی انجام گرفته ناجی ۱۸ از بندر عامری اعزام و در فاصله ۴۰ مایلی بندر عامری نفرات نجات یافته را تحویل گرفته و به بندر عامری انتقال داد.

ارجمندزاده افزود: در این عملیات ساعت اعلام اضطرار ۴ بامداد بود که شناور ناجی پس از رسیدن به محل حادثه ساعت ۹ موفق به انتقال سرنشینان به ساحل شد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان گفت: انجام ۲ عملیات جداگانه و همزمان برای نجات ۱۲ سرنشین حکایت از توان و آمادگی قابل توجه نیروهای امداد و نجات دریایی استان بوشهر برای مقابله با حوادث احتمالی است.

‌ارجمند زاده تاکید کرد: با هدف جلوگیری از وقوع حوادث احتمالی، از دریانوردان انتظار است با رصد و پایش دقیق وضعیت دریایی از دریاروی در شرایط نامساعد به طور جد احتناب کنند.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.