| کد خبر: 238317 |

طی ۹ ماهه ۱۴۰۰ صورت گرفت؛

افزایش سرمایه‌گذاری غیردولتی در بنادر ایران

طی ۹ ماهه سال جاری اقدامات مهمی در بخش‌های مختلف از سوی سازمان بنادر و دریانوردی مدنظر قرار گرفته است که جذب سرمایه‌گذاری بخش غیردولتی به میزان بیش از ۳,۳ هزار میلیارد تومان از جمله آنها است.

تین نیوز

طی ۹ ماهه سال جاری اقدامات مهمی در بخش‌های مختلف از سوی سازمان بنادر و دریانوردی مدنظر قرار گرفته است که جذب سرمایه‌ گذاری بخش غیر دولتی به میزان بیش از ۳,۳ هزار میلیارد تومان از جمله آنها است.

به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، از ابتدای سال جاری تا کنون اقدامات مهم و مختلفی از سوی این سازمان مدنظر قرار گرفته است که در این راستا می‌توان به جذب سرمایه‌گذاری ۳۳ هزار و ۳۷ میلیارد ریالی بخش غیردولتی در بنادر تجاری در قالب ۱۲ قرارداد اشاره کرد که موجب شده مجموع سرمایه‌ گذاری غیر دولتی در بنادر به ارزش ۱۹۷ هزار و ۶۵۵ میلیارد ریالی در قالب ۳۵۱ قرارداد سرمایه‌گذاری افزایش پیدا کند.

طی مدت اخیر سرمایه‌ گذاری ۲۴ هزار میلیارد ریالی از سوی سازمان بنادر و دریانوردی در زمینه توسعه و نگهداری زیرساخت‌ ها و نیز سرمایه‌گذاری ۶۰۰۰ میلیارد ریالی از سوی این سازمان در زمینه تجهیز بنادر صورت گرفته است.

تصویب اعطاء ۲۸۶۹ میلیارد ریال تسهیلات از محل وجوه اداره‌ شده به بخش غیر دولتی برای اجرای تعداد یک طرح شناورهای تجاری و خدماتی و  یک طرح سرمایه‌گذاری، پرداخت ۷۶ میلیارد ریال یارانه از محل وجوه اداره شده به بخش غیردولتی برای اجرای طرح‌های مصوب شامل شناورهای تجاری و خدماتی به مبلغ ۲۸ میلیارد ریال، مسافربری به مبلغ ۲۳ میلیارد ریال، تجهیزات بندری به مبلغ ۲۱ میلیارد ریال و طرح‌های سرمایه‌گذاری به مبلغ ۴ میلیارد ریال از دیگر اقدامات صورت گرفته از سوی سازمان بنادر و دریانوردی طی ۹ ماهه سال ۱۴۰۰ است.

بهره‌برداری از ۲ طرح مرتبط با شناورهای تجاری خدماتی با ظرفیت ۱۴۰۰ تن و به ارزش ۹۹ میلیارد ریال  از محل وجوه اداره‌ شده، بهره‌ برداری از یک طرح مرتبط با تجهیزات بندری آموزشی به ارزش ۱۲۰۰ میلیارد ریال و ۲ طرح سرمایه‌گذاری به ارزش ۱۸۴ میلیارد ریال از محل وجوه اداره ‌شده را نیز می‌توان به عنوان دیگر اقدامات سازمان بنادر و دریانوردی تاکنون نام برد.

به گزارش سازمان بنادر و دریانوردی، راه اندازی خط کشتیرانی رو-رو از بنادر شمالی کشور، ارتقاء و بهبود مدیریت سواحل و بنادر، ادامه تدقیق مطالعات طرح مدیریت یکپارچه مناطق ساحلی استان‌های شمالی کشور با پیشرفت فیزیکی ۹۰ درصد و پیشرفت مالی پروژه حدود ۷۸ درصد، توسعه همکاری‌های بین‌المللی و ارتقاءجایگاه حمل و نقل دریایی، حضور مستمر و مؤثر در اجلاس‌ های بین‌ المللی و دفاع از منافع ملی دریایی و ارائه اسناد فنی و حقوقی در سازمان‌ های بین‌المللی دریایی از دیگر فعالیت‌ های سازمان بنادر و دریانوردی از ابتدای سال جاری تاکنون است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.