| کد خبر: 237921 |

◄ تعمیرشناورهای «برنا و هدایت ۶» در بندر شهید رجایی آغاز شد

عملیات داکینگ همزمان دو فروند شناور یدکش به منظور حفظ و ارتقای توان عملیاتی دریایی کشور در سرسره تعمیر بندر شهید رجایی آغازشد.

تین نیوز

معاون فنی و نگهداری بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: عملیات داکینگ همزمان دو فروند شناور یدکش به منظور حفظ و ارتقای توان عملیاتی دریایی کشور در سرسره تعمیر بندر شهید رجایی آغازشد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، محمدرضا پوررجبی روز دوشنبه با بیان اینکه دو شناور «برنا و هدایت ۶» نقش مهمی را در پهلودهی و جداسازی و همچنین شرکت در عملیاتهای اطفا حریق ایفا می‌کند، گفت: داکینگ (از آب‌گیری) و تعمیرات زیر آبی و اساسی شناورهای یادشده دارند.

معاون فنی و نگهداری بنادر و دریانوردی هرمزگان در توضیح مشخصات یدک‌کش برنا بیان داشت: این یدک‌کش با آبخور ۲,۷۵، دارای ۲۶ متر طول، ۷ متر عرض و ۳,۴۸ متر ارتفاع است.

وی بازسازی و نوسازی کامل و مجهزشدن به سیستم آتشخوار پرقدرت همچنین انجام تغییرات سازه‌ای با کمترین هزینه ممکن را مهم‌ترین هدف در تعمیر این شناور عنوان کرد.

پور رجبی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه؛ یدک‌کش هدایت ۶ نیز برای انجام تعمیرات زیرآبی و بازرسی‌های دوره‌ای و اخذ گواهینامه‌های رده بندی و ایمنی بر روی سرسره قرار گرفت، اظهارداشت: یدک‌کش هدایت ۶ با مشخصات فنی ۳۶ متر طول  ۱۰ متر  عرض و آبخور ۳,۴۰ متر پس  از تعمیرات و اخذ گواهینامه مربوط وارد چرخه خدمات حمل و نقل دریایی خواهد شد.

معاون فنی و نگهداری اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان پیش بینی کرد: فرآیند تعمیریدک کش هدایت ۶ در مدت زمان دو ماه و برای یدکش برنا با توجه به حجم تعمیرات مورد نیاز و قابلیت افزایی و نوسازی تجهیزات ۶ ماه برنامه ریزی شده و کلیه مراحل به دست متخصصان داخلی تعمیر و  به آب اندازی خواهد شد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.