| کد خبر: 237753 |

بر اساس آمار اعلامی سازمان بنادر؛

یک میلیون تن گندم بیشتر از پارسال وارد بنادر شد

میزان تخلیه گندم طی هشت ماهه سال ۱۴۰۰ معادل ۳ میلیون و ۸۷۰ هزار و ۶۲۱ تُن بود که نسبت به تخلیه ۲ میلیون و ۷۴۰ هزار و ۸۳۲ تُنی در مدت مشابه سال ۹۹، رشد ۴۱ درصدی داشته است.

تین نیوز

میزان تخلیه کالاهای اساسی شامل گندم، جو، ذرت، سویا، برنج، شکر و روغن در بنادر کشور طی هشت ماهه سال ۱۴۰۰ معادل ۱۷ میلیون و ۸۹۵ هزار و ۱۵۱ تُن بود که در قیاس با تخلیه ۱۳ میلیون و ۵۳۰ هزار و ۱۷۱ تُنی کالاهای اساسی طی مدت مشابه سال گذشته، رشد ۳۲ درصدی را نشان می‌دهد.

به گزارش تین نیوز به نقل از سازمان بنادر و دریانوردی، میزان تخلیه گندم طی هشت ماهه سال ۱۴۰۰ معادل ۳ میلیون و ۸۷۰ هزار و ۶۲۱ تُن بود که نسبت به تخلیه ۲ میلیون و ۷۴۰ هزار و ۸۳۲ تُنی در مدت مشابه سال ۹۹، رشد ۴۱ درصدی داشته است.

میزان تخلیه جو طی هشت ماهه سال ۱۴۰۰ معادل ۲ میلیون و ۴۴۲ هزار و ۶۷۶ تُن بود که نسبت به تخلیه یک میلیون و ۳ هزار و ۲۴۴ تُنی در مدت مشابه سال گذشته، رشد ۱۴۳ درصدی را نشان می‌دهد.

میزان تخلیه ذرت طی هشت ماهه سال ۱۴۰۰ معادل ۵ میلیون و ۶۷۳ هزار و ۹۵۷ تُن بود که نسبت به تخلیه ۵ میلیون و ۹۳۴ هزار و ۱۵۱ تُنی در مدت مشابه سال گذشته، کاهش ۴ درصدی داشته است.

میزان تخلیه سویا طی هشت ماهه سال ۱۴۰۰ معادل ۳ میلیون و ۵۵۹ هزار و ۳۷۴ تُن بود که نسبت به تخلیه یک میلیون و ۹۲۱ هزار و ۸۲۵ تُنی در مدت مشابه سال ۹۹، رشدی معادل ۸۵ درصد را تجربه می‌کند.

میزان تخلیه برنج طی هشت ماهه سال ۱۴۰۰ معادل ۱۶۴ هزار و ۵۰۳ تُن بود که نسبت به تخلیه ۱۷۶ هزار و ۷۶۹ تُنی آن در مدت مشابه سال گذشته، کاهشی برابر ۷ درصد داشته است.

میزان تخلیه شکر در بنادر کشور طی هشت ماهه سال ۱۴۰۰ معادل ۸۵۳ هزار و ۴۴۶ تُن بود که نسبت به تخلیه یک میلیون و ۶۴ هزار و ۲۰۴ تُنی آن در مدت مشابه سال ۹۹، کاهش ۲۰ درصدی را نشان می‌دهد.

همچنین میزان تخلیه روغن در بنادر کشور طی هشت ماهه سال ۱۴۰۰ معادل یک میلیون و ۳۳۰ هزار و ۵۷۴ تُن بود که نسبت به تخلیه ۶۸۹ هزار و ۱۴۶ تنی این کالای اساسی در مدت مشابه سال قبل، حاکی از رشد ۹۳ درصدی است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.