| کد خبر: 237466 |

شناور مغروقه «سارا » از آبراه خورموسی خارج‌ شد

شناور مغروقه «سارا » که از ۱۵ سال پیش در مسیر کانال خورموسی غرق شده بود، از عمق ۱۷ متری این آبراه بطور کامل خارج سازی و لاشه آن به ساحل بندر امام منتقل شد.

تین نیوز

شناور مغروقه «سارا » که از ۱۵ سال پیش در مسیر کانال خورموسی غرق شده بود، از عمق ۱۷ متری این آبراه بطور کامل خارج سازی و لاشه آن به ساحل بندر امام منتقل شد.

به گزارش تین نیوز، عادل دریس؛ مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان درخصوص پاکسازی آبراه‌های خوزستان، گفت: در اجرای فاز دوم پاکسازی آبراه‌های خوزستان و با هدف ارتقای ایمنی دریانوردی در آبراه استراتژیک خور موسی و رفع مخاطرات دریانوردی در این آبراه، مغروقه سارا در آخرین مرحله پاکسازی آبراه‌های خوزستان بیرون کشیده شد.

 وی افزود: این شناور که در سال ۸۴ دچار سانحه شده بود در فاصله ۵۰ مایلی بندرامام(ره) غرق و موجب مخاطراتی حین تردد شناورها در این آبراه بود که سرانجام به روش گراپ گیوتین از قعر دریا خارج سازی شد.

وی خاطر نشان کرد: طی این مرحله از عملیات پاکسازی آبراه اروند که به مدت ۶ روز به طول انجامید، حدود۶۰۰ تن لاشه مربوط به این شناور از دریا خارج و به منظور انجام تشریفات قانونی به مجتمع بندری امام(ره) منتقل شد.

به گزارش سازمان بنادر و دریانوردی، در جریان پاکسازی آبراه‌های خوزستان ده فروند انواع شناور کوچک و بزرگ خارج‌سازی شده است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.