| کد خبر: 236684 |

◄ نوسازی ناوگان کشور به 10 میلیارد دلار اعتبار نیاز دارد

معاون وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر پروژه نوسازی ناوگان کشور اظهار داشت: پروژه نوسازی ناوگان به عنوان پروژه ملی در دستور کار است و تا هفته آینده برنامه نوسازی تمام مدلهای حمل ونقل به وزیر راه و شهرسازی ارایه می شود.

تین نیوز

شهرام آدم نژاد در مراسم تودیع و معارفه مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به ضرورت پرداختن به حوزه حمل ونقل در برنامه هفتم توسعه اظهار داشت: در آستانه تدوین برنامه هفتم توسعه هستیم و باید سهم حمل ونقل در این برنامه افزایش پیدا کند.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایلنا، وی ادامه داد: یکی از مشکلات امروز در حوزه حمل ونقل این است که در شش برنامه گذشته سهم بالایی در قوانین برنامه ها نداشتیم و تنها بر روی سه پارامتر عوارض، اخذ مجوز و توسعه تمرکز شد.

معاون حمل ونقل وزارت راه و شهرسازی تاکید کرد: متاسفانه امروز در مدیریت یکپارچه با مشکلاتی مواجه هستیم که البته کمترین این مشکلات متوجه سازمان بنادر است و عمده این مشکلات در سایر پایانه ها  و فرودگاه ها می بینیم. البته در کشورمان کار تیمی سخت انجام می شود اما کار تیمی می تواند یک بازی برد برد باشد.

آدم نژاد با تاکید بر اینکه در سازمان بنادر در بحث هوشمند سازی گام های خوبی برداشته شده است گفت:‌ هرچند که در حمل ونقل دریایی در حوزه هوشمند سازی اقدامات صورت گرفته اما باید وارد ایجاد بنادر نسل سوم و چهارم شویم و شاخص ایران در منطقه با توجه به وسعت و تراز تجاری باید مطلوب باشد .

وی تاکید کرد: واگذاری امور تصدی گری در سازمان بنادر نسبت به سایر دستگاههای متولی حمل ونقل وضعیت بهتری دارد و در این حوزه منسجم ترین و قوی ترین تشکل های صنفی را داریم  که می توان از ویژگی های این تشکل ها و افراد فعال در حوزه استفاده کنیم.

آدم نژاد با اشاره به ضرورت توسعه ترانشیت منت از بنادر جنوبی گفت: لازم داریم که بتوانیم بحث ترانشیت منت را از بنادر همسایه ایجاد کنید و نیاز به ارتباطات ویژه با کشورهای همسایه در این حوزه داریم .

معاون وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر پروژه نوسازی ناوگان کشور اظهار داشت: پروژه نوسازی ناوگان به عنوان پروژه ملی در دستور کار است و تا هفته آینده برنامه نوسازی تمام مدلهای حمل ونقل به وزیر راه و شهرسازی ارایه می شود.

آدم نژاد با اشاره به سرمایه مورد نیاز به ناوگان حمل و نقل گفت: برای حمل ونقل تمام ناوگان فرسوده کشور در چهار شقوق حمل ونقل نیاز به 10 میلیارد دلار سرمایه گذاری داریم.

وی درباره اهمیت بندر چابهار اظهار داشت: بندر چابهار با توجه به معاف بودن از تحریم ها و پشتیبان محور شرق می تواند بسیار کمک کننده باشد و باید به ظرفیت های بندر چابهار توجه ویژه ای داشته باشیم.

آدم نژاد با اشاره به  وجود مشکلات حمل کالاهای اساسی در کشورمان گفت: در دوره ای در بحث حمل کالاهای اساسی مشکلاتی وجودداشت که برای رفع آن دستور حمل یکسره داده شد.

وی تاکید کرد: در لجستیک مهمترین موضوع در ارتباط با کشتی و راه آهن تعریف می شود و مابقی آن را می توان خود و در سایر شقوق حمل ونقل بکار برد. در حال حاضر نزدیک به 157 واگن بحث حمل از بنادر را انجام می دهند که این قابلیت افزایش را دارد.

آدم نژاد با اشاره به وجود مشکلاتی در بحث شبکه راه های مواصلاتی به بنادر گفت: در اتصال راه های مواصلاتی به بنادر به ویژه بندر شهید رجایی مشکلاتی وجود دارد نیازمند به بازنگری و اصلاح جدی است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس 0 0

    باید پرسید بحث گسترش و تجهیز بنادر شمالی ایران چه شد و به کجا رسید !!!؟ در جنوب ایران بنادر متعددی وجود دارند که در رقابت با بنادر ایران توانمند اند !!! ولی در شمال کشور و در دریای خزر که 40 درصد جمعیت آسیا از طریق آن می توانند به آب های آزاد متصل بشوند و کشور های اروپایی خدمات ترانزیتی دریافت کنند !!!! ایران اصولا توانی از خود نشان نداده است !!!! یعنی به طور مثال در یک منطقه شهری که پتانسیل ساخت مراکز خرید و هاپرمارک ها وجود دارد !!! با بقالی نمی شود مشتری جذب کرد و فروش خوبی داشت !!! ایران برای این سطح از جمعیت و امکان ترانزیتی در دریای خزر هیچ امکان و سرماه گذاری ویژه ای انجام نداده و از موضع دیپلماتیک هم آنچنان فعالیت برای بستن قراردادهای ترانزیتی با بنادر کشورهای دیگر این دریا انجام نداده است !!!! پتانسیل بسیار بالایی وجود دارد که ایران با وجود امکان ارائه خدمات ترانزیتی مستقیم و بی واسطه به کشورهای شمال آسیا و اروپا از دریای خزر !!! در حد یک کشور میان مسیر هم در بنادر و ناوگان کشتی های خود هزینه نکرده است !!!!