| کد خبر: 235805 |

◄ طراحی و ساخت نفتکش اقیانوس پیمای ایرانی

شرکت صنعتی دریایی ایران (صدرا) موفق بهطراحی و ساخت نفتکش اقیانوس پیمای ایرانی با ظرفیت ۷۵۰هزار بشکه تحت کلاس موسسه رده بندی ایرانیان شد.

تین نیوز

توسعه دانش طراحی و ساخت ناوگان دریایی با توجه به جغرافیای کشور و ظرفیتی که در استخراج نفت و میعانات گازی وجود دارد از جمله فناوری های راهبردی و کلیدی برای کشور به شمار می رود. علاوه بر این، افزایش توانمندی در ساخت تجهیزات دریایی به ویژه با توجه به اهمیت استقلال در حوزه استخراج و فروش نفت و گاز به دلیل محدودیت های ایجاد شده به دنبال تحریم های ظالمانه علیه کشور بیش از پیش مورد توجه قرار گرفته است.

به گزارش تین نیوز، شرکت صنعتی دریایی ایران (صدرا) با پشتیبانی قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا(ص)، با به کارگیری ظرفیت داخلی و توانایی مهندسان کشور موفق شده است با بومی سازی دانش فنی ساخت نفتکش اقیانوس پیما کلاس ۱۱۳هزار تن در کشور، براساس قرارداد فروش خارجی، چهار فروند از این نفتکش غول پیکر با نام «افراماکس» را به یکی از کشورهای خارجی صادر کند. با به آب انداخته شدن دومین فروند افراماکس در سواحل بوشهر در روزهای ابتدایی دی ۹۹، در گفت وگو با مهندس محسن صمدی، مدیرعامل این مجموعه کشتی سازی و ساخت تجهیزات دریایی، جزئیات این موفقیت را جویا شدیم.

وجود زیرساخت های مورد نیاز برای توسعه ساخت تجهیزات دریایی کشور از یک سو و از سوی دیگر بدعهدی ها و مشکلات ناشی از وجود شرکای خارجی در حوزه نفت و گاز از جمله مهم ترین دلایل اهمیت خودکفایی کشور در حوزه دریایی به شمار می رود. در این میان شرکت های بزرگ تجهیزات دریایی کشور هر یک به نوبه خویش در تلاشند تا با بومی سازی فرآیندهای ساخت، کشور را از این وابستگی طولانی مدت و تضعیف کننده خارج کنند.

 طراحی و ساخت ایرانی

شرکت صدرای بوشهر در جهت رفع وابستگی کشور درحوزه کشتی های نفتکش، در مسیر اجرای سفارشی که از کشوری خارجی برای ساخت چهار فروند نفتکش اقیانوس پیما منعقد کرده است، با مهندسی معکوس فرآیند طراحی و ساخت، توانسته است ساخت دومین نفتکش غول پیکر با ظرفیت ۱۱۳هزار تن (معادل ۷۵۰هزار بشکه نفت) را براساس طراحی و ساخت مهندسان ایرانی به اتمام برساند.

مهندس صمدی، مدیرعامل شرکت صدرا در این رابطه توضیح می دهد: «مهندسان ایرانی توانمندی بالایی برای ساخت تجهیزات دریایی به روز در داخل کشور دارند. ما با تکیه بر این توانمندی، در ساخت افراماکس یک، از مشاوران خارجی در فرآیند ساخت کمک گرفتیم. همین فرصت برای به دست آوردن دانش فنی ساخت این نفتکش توسط مهندسان ایرانی کافی بود

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.