| کد خبر: 235798 |

◄ توسعه اقتصاد دریامحور از اولویت های دولت سیزدهم است

توسعه اقتصاد دریا محور یکی از اولویت های مهم دولت سیزدهم است که برای تحقق آن، برنامه‌های ویژه‌ای تدارک دیده شده است.

تین نیوز

وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: توسعه اقتصاد دریا محور یکی از اولویت های مهم دولت سیزدهم است که برای تحقق آن، برنامه‌های ویژه‌ای تدارک دیده شده است.

به گزارش تین نیوز به نقل از سازمان بنادر و دریا نوردی، رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی در حاشیه بازدید از بندر کنگان با بیان این مطلب اظهار داشت: موضوع دریا محوری یا همان اقتصاد دریا، موضوع بسیار مهمی است که از دیرباز در کشور مورد توجه بوده و دولت سیزدهم نیز مصمم است تا به خوبی نقش خود را برای توسعه این حوزه ایفا کند. همانند کشورهای پیشرفته دنیا باید شهرهای آبادی در کنار دریا ساخته و گسترش داده شوند که این مهم در اولویت‌های دولت قرار دارد.

قاسمی با تاکید بر ضرورت تقویت اقتصاد دریامحور اظهار داشت: از چابهار تا نقطه شمالی کشور به لحاظ دریایی شهرهایی برای این محدوده‌ها پیش‌بینی شده که ساخت آنها جمعیت قابل توجهی را در خود جایی می‌دهد.

به گفته وی، هرجا که شهری ساخته می‌شود باید علاوه بر ساخت مسکن مورد نیاز مردم، رونق اقتصادی آن نیز محقق شود.

وزیر راه و مسکن در ادامه بیان کرد: در این زمینه بدون شک با احداث صنایع مختلف علاوه بر اینکه مردم خانه‌دار می‌شوند زمینه برای اشتغال آنها نیز فراهم خواهد شد.

وی همچنین با اشاره به اجرای طرح توسعه بندر کنگان اظهار داشت: این طرح از بیش از یک سال است که از سوی سازمان بنادر و دریانوردی آغاز شده و اکنون پیشرفت بسیار خوبی دارد.

قاسمی افزود: در این سفر سعی می‌شود تا در دیدار با مدیران مرتبط با پروژه و پیمانکاران زمینه برای سرعت بخشی به پروژه مهم توسعه بندر کنگان فراهم شود.

وی ابراز امیدواری کرد با اجرای طرح توسعه بندر کنگان بدون شک استفاده مطلوب و مؤثرتر مردمان نجیب کنگان از دریا و ظرفیت‌های مرتبط با آن فراهم خواهد شد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.