| کد خبر: 234618 |

◄ ۲۲ واحد کشتی‌سازی در استان بوشهر فعالند

رئیس اداره صنایع فلزی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر گفت: ۲۲ واحد کشتی‌سازی با اشتغال بیش از سه هزار و ۶۵۰ نفر به صورت مستقیم در استان فعالند.

تین نیوز

رئیس اداره صنایع فلزی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر گفت: ۲۲ واحد کشتی‌سازی با اشتغال بیش از سه هزار و ۶۵۰ نفر به صورت مستقیم در استان فعالند.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، رسول گورکی اظهار کرد: در حال حاضرتعداد ۲۲ واحد صنعتی فعال در حوزه کشتی سازی با اشتغال بیش از سه هزار و ۶۵۰ نفر به صورت مستقیم در استان بوشهر مشغول به فعالیت هستند و صنایع مرتبط با دریا و به طورخاص، شناورسازی به عنوان یکی از راهبردهای توسعه استان قلمداد می‌شود.

وی باتوجه به سابقه این صنعت در استان افزود: زیرساخت‌های لازم از جمله توان تخصصی و دانش فنی لازم، نیروی انسانی متخصص، تجهیزات و ماشین آلات پیشرفته تخصصی، حوضچه خشک، تجهیزات پیشرفته، امکان ساخت، تعمیرات و نگهداری کشتی، سکوسازی و بارج وغیره در زمینه صنایع دریایی در استان بوشهر فراهم است.

رئیس اداره صنایع فلزی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر ادامه داد: بهره برداری بهینه از این زیرساخت‌ها گامی موثر برای تعمیق ساخت داخل، اشتغال پایدار و گسترش صنعت دریایی است.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر، گورکی مشکلات عمده این صنعت را نبود بازار و تقاضای کافی برای ساخت در این صنعت و نبود شهرک تخصصی صنایع دریایی برای استقرار و تجمیع واحدهای کشتی‌سازی برشمرد و عنوان کرد: اقدام‌ها و پیگیری‌های مستمری در استان و کشور برای حمایت و توسعه نیازهای بازار داخلی وهدایت آن‌ها به سمت سازندگان داخلی از طریق دستگاه‌های اجرایی مربوط از جمله دبیرخانه شورای عالی صنایع دریایی، سازمان برنامه و بودجه، شرکت ملی نفت، صندوق توسعه ملی، سازمان بنادر و دریانوردی و ... در دست اقدام و پیگیری است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.