◄ تشریح اقدامات مهندسی و زیربنایی هوشمندسازی بنادر
معاون مهندسی و توسعه امور زیربنایی سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به اینکه ایران؛ جزو کشورهای پیشرو در حوزه مهندسی بومیسازی تجهیزات الکترونیکی و مخابراتی دریایی است، اقدامات بخش مهندسی و توسعه امور زیربنایی در راستای هوشمندسازی بنادر را تشریح کرد.
معاون مهندسی و توسعه امور زیربنایی سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به اینکه ایران؛ جزو کشورهای پیشرو در حوزه مهندسی بومیسازی تجهیزات الکترونیکی و مخابراتی دریایی است، اقدامات بخش مهندسی و توسعه امور زیربنایی در راستای هوشمندسازی بنادر را تشریح کرد.
به گزارش تین نیوز، محمدرضا الهیار با اشاره به حضور خود در دهمین دوره کنفرانس بینالمللی حمل و نقل دریایی و لجستیک که در کشور مصر برگزار شد، اظهار کرد: این کنفرانس از جمله کنفرانسهایی است که به صورت منظم برگزار میشود و در سال جاری نیز به دلیل محدودیتهای به وجود آمده ناشی از شیوع ویروس کرونا، سازمان بنادر و دریانوردی به صورت مجازی در آن شرکت کرد.
وی ادامه داد: با توجه به تجارب ارزشمند جمهوری اسلامی ایران، معاونت مهندسی توسعه امور زیربنایی سازمان بنادر و دریانوردی به عنوان مسئول پنل نقش دگرگونی دیجیتالی در توسعه ترمینالهای کانتینری در دهمین دوره کنفرانس بینالمللی حمل و نقل دریایی و لجستیک حضور پیدا کرد.
بیشتر بخوانید:
اجرای فاز اول هوشمندسازی بنادر تا سال ۱۴۰۰
هوشمندسازی بنادر ایران چگونه انجام میشود؟
معاون مهندسی و توسعه امور زیربنایی سازمان بنادر و دریانوردی همچنین به نقشآفرینی انجمن جهانی زیرساختهای حمل و نقل دریایی به عنوان یکی از حامیان معنوی این همایش اشاره کرد و گفت: در پنل نقش دگرگونی دیجیتالی در توسعه ترمینالهای کانتینری، مقالاتی در خصوص هوشمندسازی بنادر و ترمینالهای کانتینری، موضوعات مربوط به دیجیتالی کردن فرایندها و... ارائه شد و تجارب در این رابطه در حال انتقال است و بنادر دنیا امروزه به سمت هوشمندسازی حرکت میکنند.
الهیار با اشاره به اینکه وی همزمان مسئولیت کمیسیون همکاریهای بین الملل پیانک (انجمن زیرساختهای حمل و نقل دریایی) را نیز برعهده دارد، گفت: در نتیجه بنده به عنوان مسئول برگزاری پنل انتخاب شدم و یکی از وظایف کنفرانسها ارائه آخرین یافتههای متخصصان و دانشپژوهان است و حضور در مجامع بینالمللی میتواند به تبادل دانش، تجربیات و ارتقا سطح علمی و تخصصی مجموعهها منجر شود و خوشبختانه سازمان بنادر و دریانوردی حضور خوبی در عرصه بینالملل و نقشآفرینی در این زمینه دارد.
وی در رابطه با مقوله دگرگونی دیجیتالی یا هوشمندسازی بنادر از سوی سازمان بنادر و دریانوردی نیز، خاطرنشان کرد: طی چند سال اخیر اقداماتی در راستای تحقق این هدف صورت گرفته و در حوزه مهندسی و توسعه امور زیربنایی سعی شده است از تجهیزات به روز استفاده شود.
معاون مهندسی و توسعه امور زیربنایی سازمان بنادر و دریانوردی ادامه داد: از جمله نرمافزارهایی که در راستای هوشمندسازی بنادر توسط سازمان بنادر و دریانوردی مدنظر قرار گرفته و هماکنون در حال استفاده است، میتوان به نرمافزار تصمیم یار شناورها اشاره کرد که توسط مراکز دانش بنیان و با حمایت سازمان بنادر و دریانوردی ساخته شد و توسعه پیدا کرد؛ نرمافزاری که دو کشور قابلیت تهیه آن را داشتند و خوشبختانه متخصصان داخلی در قالب مدل شبیه ساز دینامیک دریا موفق به تهیه آن شدند و هماکنون به صورت آزمایشی مورد استفاده قرار میگیرد.
الهیار بیان کرد: در حوزه VTS ملی نیز اقدامات صورت گرفته در راستای این بود که آبراهههای کشور تحت حاکمیت الکترونیکی قرار گیرد و درحالی که پیش از این نیاز کشور از خارج تامین میشد، در حال حاضر تامین نیاز داخلی شده است.
وی با اشاره به اهمیت حوزه مهندسی دریایی، مهندسی سواحل و بنادر، عنوان کرد: باید بدانیم که حوزه مهندسی تجهیزات دریایی نیز اهمیت زیادی دارد و خوشبختانه در این حوزه، ایران جزء کشورهای پیشرو است و از برخی کشورهای منطقه در این حوزه نیز پیش هستیم، اما همچنان امکان فعالیت هرچه بیشتر و بهتر وجود دارد.
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمیکند.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.