| کد خبر: 232446 |

◄ لایروبی بندرگاه جزیره لارک در حال انجام است

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: لایروبی بندرگاه جزیره لارک در راستای ایفای مسئولیت‌های اجتماعی سازمان بنادر و رونق بخشی به معیشت ساکنان جزایر خلیج فارس با همکاری نیروی دریایی سپاه در حال انجام است.

تین نیوز

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: لایروبی بندرگاه جزیره لارک در راستای ایفای مسئولیت‌های اجتماعی سازمان بنادر و رونق بخشی به معیشت ساکنان جزایر خلیج فارس با همکاری نیروی دریایی سپاه در حال انجام است.

به گزارش تین نیوز، علیرضا محمدی کرجی‌ران با اشاره به توجه ویژه سازمان بنادر برای رونق اقتصاد محلی و توسعه مناطق ساحلی کمتر برخودار از جمله جزایر خلیج فارس، اظهار داشت: توسعه زیرساخت‌های بندری و حمل و نقل دریایی علاوه بر اشتغال‌زایی و توسعه اقتصادی و اجتماعی منطقه، تأثیر قابل توجهی در بهبود معیشت و زندگی ساحل‌نشینان و ساکنان جزایر خلیج فارس خواهد داشت.

وی اضافه کرد: در همین راستا فاز نخست لایروبی بندرگاه لارک از جمله بنادر غیرملکی سازمان بنادر با حجم ۶۰ هزار متر مکعب در سال ۹۶ از محل اعتبارات استانی توسط اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان اجرا شد.

کرجی‌ران افزود: فاز دوم لایروبی این بندرگاه در سال ۹۹ از محل اعتبارات استانی با حجم ۶۷ هزار متر مکعب توسط سپاه شروع شد که تاکنون ۴۲ هزار متر مکعب از آن به انجام رسیده است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان با بیان اینکه بندر لارک شامل حوضچه، بازوی اصلی و فرعی، دایک ساحلی جنوبی و شرقی است که در شمال جزیره ساخته شده است، گفت: عملیات احداث این بندرگاه در اواخر دهه ۷۰ آغاز و در سال ۸۴ به بهره‌برداری رسید؛ این در حالی است که تا قبل از سال  حضور سازمان بنادر در توسعه بندرگاه این جزیره، هیچ گونه لایروبی صورت نگرفته بود.

به گزارش سازمان بنادر و دریانوردی، جزیره لارک یکی از مناطق بکر خلیج فارس است که پتانسیل خوبی برای جذب گردشگران داخلی و خارجی دارد؛ جزیره لارک با مساحت ۴۹ کیلومتر مربع و جمعیت بیش از ۴۰۰ نفر در فاصله ۱۸ مایل دریایی(۳۳ کیلومتر) از شهر بندرعباس و ۶ مایل دریایی(۱۱ کیلومتر) از شهر قشم قرار دارد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.