| کد خبر: 232064 |

اجرای بزرگترین پروژه روسازی بتنی درزدار کشور در بندر شهید رجایی

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: بخشی از فاز اول بزرگترین پروژه روسازی بتنی غیرمسلح درزدار (بتن الیافی) کشور در بندر شهید رجایی به منظور افزایش طول عمر مفید روسازی معابر از ۵ به ۲۰ سال تا پایان خردادماه جاری آماده بهره‌برداری می‌شود.

تین نیوز

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: بخشی از فاز اول بزرگترین پروژه روسازی بتنی غیرمسلح درزدار (بتن الیافی) کشور در بندر شهید رجایی به منظور افزایش طول عمر مفید روسازی معابر از ۵ به ۲۰ سال تا پایان خردادماه جاری آماده بهره‌برداری می‌شود.

به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، علیرضا محمدی کرجی‌ران با اشاره به هزینه‌های گزاف ترمیم روسازی و انجام مکرر عملیات تراش و روکش آسفالت معابر در بندر شهید رجایی طی سالیان اخیر، اظهار داشت: به منظور ارتقاء کیفیت عبور و مرور، کاهش هزینه‌های ترمیم سالیانه آسفالت و افزایش سطح خدمت‌دهی و رضایت از معابر اصلی و اراضی پشتیبانی، اجرای فاز اول پروژه روسازی بتنی غیر مسلح درزدار در بندر شهید رجایی از آغاز فصل زمستان سال گذشته کلید خورد.

وی افزود: این پروژه که در نوع خود بزرگترین عملیات روسازی بتنی درزدار در سطح کشور محسوب می‌شود، هم اکنون با تلاش و توجه ویژه و همچنین اتخاذ تدابیری برای رفع چالش کمبود سیمان از طریق تخصیص سهمیه ویژه از کارخانه سیمان هرمزگان، در ۱۷محور به طول ۱۸ کیلومتر و سطح ۲۲۰ هزار مترمربع با پیشرفت۲۶ درصدی در حال اجراست.

کرجی ران ضمن اشاره به ارزش مطالعاتی و نوآورانه این پروژه تصریح کرد: در این پروژه، فناوری «روسازی بتنی درز‌دار غیرمسلح» به علت میزان تردد بالای کامیون‌های حامل بارهای سنگین در بندر شهید رجایی و با هدف کاهش هزینه‌های نگهداری و افزایش طول عمر مفید روسازی از حداکثر ۵ سال به ۲۰ سال، انتخاب شده است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان همچنین در خصوص زمان بهره‌برداری از پروژه گفت: به منظور بهره‌برداری سریعتر از محورهای در حال اجرا و جلوگیری از اختلال در ترافیک معمول بندر، هم اکنون یک‌هزار و ۱۰۰ متر شامل پنج محور اصلی و یک محور پایلوت از اراضی پشتیبانی آماده بهره برداری است و امیدواریم تا پایان خردادماه یک‌هزار متر دیگر نیز آماده بهره‌برداری شود. این در حالی است که به موازات آن، عملیات اصلاح و تثبیت زیراساس سایر محورها با آهک و سیمان، هم اکنون در حال اجراست و پس از اتمام این مرحله، اجرای روسازی بتنی درزدار در هر محور، بلافاصله عملیاتی می‌شود.

وی اضافه کرد: با توجه به بررسی روند اجرایی فاز دوم، این طرح برای ۲۲ کیلومتر دیگر از محورهای بندر در حال مطالعه و برنامه ریزی برای اجراست.

به گزارش اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان، کرجی ران در پایان خاطرنشان کرد: اجرای پروژه تغییر روسازی معابر از آسفالت به روسازی بتنی درزدار می‌تواند الگوی خوبی برای سایر بنادر کشور در جهت کاهش هزینه های نگهداری سالیانه معابر، افزایش رضایتمندی با ارتقاء کیفیت عبور و مرور و بهره‌برداری حداکثری از ظرفیت بخش خشکی محوطه بندر باشد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.