| کد خبر: 231903 |

آخرین وضعیت تکمیل مجتمع بندری نگین بوشهر

مدیرکل بنادر و دریانوردی بوشهر از اتمام فاز نخست مجتمع بندری نگین تا پایان نیمه نخست سال جاری خبر داد و اعلام کرد: با تکمیل این فاز، مجتمع بندری نگین آماده پذیرش سرمایه گذاری در حوزه جنرال کارگو، کانتینری و نفتی می‌شود.

تین نیوز

مدیرکل بنادر و دریانوردی بوشهر از اتمام فاز نخست مجتمع بندری نگین تا پایان نیمه نخست سال جاری خبر داد و اعلام کرد: با تکمیل این فاز، مجتمع بندری نگین آماده پذیرش سرمایه گذاری در حوزه جنرال کارگو، کانتینری و نفتی می‌شود.

به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، سیاوش ارجمندزاده در رابطه با آخرین وضعیت تکمیل مجتمع بندری نگین، با اشاره به اینکه طی ۲,۵ سال گذشته تاسیسات زیربنایی، جاده‌های دسترسی به ترمینال‌ها، شبکه آبرسانی، برق، فاضلاب، اطفاء حریق و...مدنظر قرار گرفت، اظهار داشت: در نیمه نخست سال جاری فاز اول به پایان می‌رسد و مجتمع بندری نگین آماده پذیرش سرمایه گذاری در بخش‌های جنرال کارگو، کانتیرنی و نفتی است.

ظرفیت ‌های ایجاد شده در حوزه جنرال کارگو، کانتینری و نفتی

وی ادامه داد: در حوزه کانتینری ظرفیتی معادل ۶۰۰ هزار  TEU، در حوزه نفتی ۲ میلیون تن و در حوزه جنرال کارگو ظرفیتی معادل ۱ میلیون تن دیده شده است و علاوه بر این یک میلیون تن نیز برای صادرات اسکله نفتی لحاظ شده تا ظرفیت تخلیه و بارگیری کالا ۸ میلیون تنی بندر بوشهر به ۱۶ میلیون تن ارتقا پیدا کند.

امکان توسعه مجتمع بندری نگین در صورت سرمایه گذاری بخش خصوصی

مدیرکل بنادر و دریانوردی بوشهر با بیان اینکه پس از اتمام فاز نخست مجتمع بندری نگین، فضا برای سرمایه گذاری بخش غیردولتی آماده می‌شود، عنوان کرد: در صورت سرمایه گذاری از سوی بخش خصوصی، امکان توسعه مجتمع بندری نگین در آینده باز هم وجود دارد.

ارجمندزاده ادامه داد: با توجه به اینکه بندر بوشهر یکی از بنادر قدیمی کشور است، از نظر پشتوانه‌های اجتماعی  و مردمی از شرایط مناسبی برخوردار و علاوه بر این دارای پسکرانه بندری است که بر ظرفیت‌های بندر می‌افزاید.

پتانسیل اجتماعی بالای بندر بوشهر

وی با تاکید بر پتانسیل اجتماعی بالای بندر بوشهر، خاطرنشان کرد: بندر در محدوده شهر قرار دارد و مجتمع بندری نگین با فاصله نزدیکی از شهر قرار گرفته و از دسترسی مناسبی بهره می‌برد، همچنین دسترسی به پسکرانه بندر خارج از شهر قرار دارد و مزاحمتی برای شهر ایجاد نمی‌کند.

به گزارش سازمان بنادر و دریانوردی، مدیرکل بنادر و دریانوردی بوشهر با بیان اینکه پس از تکمیل فاز نخست مجتمع بندری نگین، امکان فعالیت‌های ارزش افزوده‌ای و لجستیکی فراهم می‌شود و با توجه به ترمینال‌های موجود امکان صادرات فراهم خواهد شد، گفت: شرایط برای صادرات با ایجاد مجتمع بندری نگین تسهیل می‌شود و فعالان اقتصادی می‌توانند به بهترین شکل ممکن در این زمینه اقدام کنند.

 

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.