| کد خبر: 231420 |

وزارت راه معافیت مالیات بنادر آزاد را به مجلس پیشنهاد کند

عضو هیات رئیسه کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی گفت: وزارت راه پیشنهاد خود در رابطه با معافیت پرداخت مالیات بر ارزش افزوده بنادری که در منطقه آزاد هستند را به مجلس ارائه کند و قطعا پس از بررسی و تشخیص، امکان اصلاح وجود دارد.

تین نیوز

عضو هیات رئیسه کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی گفت: وزارت راه پیشنهاد خود در رابطه با معافیت پرداخت مالیات بر ارزش افزوده بنادری که در منطقه آزاد هستند را به مجلس ارائه کند و قطعا پس از بررسی و تشخیص، امکان اصلاح وجود دارد.

به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، غلامحسین کرمی در رابطه با اینکه در سـال ۱۴۰۰ مناطق آزاد تجاری – صـنعتی مشـابه سـرزمین اصـلی مشـمول پرداخت مالیات بر ارزش افزوده خواهند بود و این امر در مورد بنادری که به مناطق آزاد الحاق شده اند، صدق خواهد کرد، اظهار داشت: بر اساس بند "ت" از تبصـره ۶ قانون بودجه، در سـال ۱۴۰۰ مناطق آزاد تجاری – صـنعتی مشـابه سـرزمین اصـلی مشـمول پرداخت مالیات بر ارزش افزوده خواهند بود.

وی ادامه داد: بعد از تصویب قانون چگونگی اداره مناطق آزاد قرار بود که در یک دوره ۱۵ ساله فعالیت اقتصادی در مناطق آزاد از دریافت مالیات بر درآمد و دارایی معاف باشند که بعد از آن اصلاح و پنج سال به آن اضافه شد و بر این اساس معافیت مالیاتی فعالان اقتصادی به ۲۰ سال رسید و در حال حاضر به دلایل مختلفی، تصمیم بر حذف این معافیت مالیاتی شده است.

وزارتخانه‌ها لایحه بدهند

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در رابطه با بنادری که در محدوده مناطق آزاد قرار دارند و اینگونه آنها نیز از معافیت مالیات بر ارزش افزوده محروم خواهند شد، تصریح کرد: اگر در منطقه‌ای احساس می‌شود که باید تغییری در پرداخت معافیت بر مالیات بر ارزش افزوده صورت گیرد، وزارت راه و شهرسازی و وزارت صنعت، معدن و تجارت می‌توانند در قالب لایحه به مجلس شورای اسلامی پیشنهاد و مطرح شد.

وی افزود: در صورت منطقی بودن پیشنهاد و لایحه ارائه شده، مجلس شورای اسلامی مسئله را مدنظر قرار خواهد داد تا به بهترین شکل ممکن عمل و مشکل به وجود آمده حل شود.

ارایه امتیاز به مناطق کمترتوسعه یافته

به گزارش سازمان بنادر و دریانوردی، عضو هیات رئیسه کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه مناطق کمتر توسعه یافته باید امتیازات لازم ارائه شود تا سرمایه گذاران و فعالان اقتصادی با انگیزه بیشتری فعالیت کنند، اظهار داشت: امکان رایزنی و چانه زنی با نمایندگان مجلس شورای اسلامی در این زمینه وجود دارد و می‌توان مساله را مطرح کرد تا اگر جایی اشکالی وجود دارد و یا می‌توان به نحو مطلوب‌تری عمل کرد، قطعا مصلحت اندیشی در دستور کار قرار خواهد گرفت.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.