| کد خبر: 231375 |

تعمیرات یدک کش "نیمروز" در بندر شهید رجایی آغاز شد

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: عملیات استقرار یدک کش "نیمروز" اعزامی از بوشهر بر روی سرسره تعمیراتی بندر شهید رجایی در راستای تحقق شعار سال "تولید، پشتیبانی ها، مانع زدایی ها"با موفقیت انجام شد.

تین نیوز

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: عملیات استقرار یدک کش "نیمروز" اعزامی از بوشهر بر روی سرسره تعمیراتی بندر شهید رجایی در راستای تحقق شعار سال "تولید، پشتیبانی ها، مانع زدایی ها"با موفقیت انجام شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، علیرضا محمدی کرجی ران روز یکشنبه به رسانه ها اعلام کرد: یدک کش "نیمروز" اعزامی از اداره کل بنادر و دریانوردی بوشهر بعد از انجام مقدمات لازم  و بلوک چینی بدنه زیرآبی جهت انجام تعمیرات اساسی و زیر آبی اواخر اردیبهشت ماه امسال بر روی سرسره تعمیراتی بندر شهید رجایی استقرار یافت و عملیات تعمیرات زیر آبی آن آغاز شد.

وی افزود: انجام این عملیات سه روز بعد از به آب اندازی موفق یدک کش پر قدرت "شهید حقگو" صورت می گیرد که این امر نشانگر توانمندی فنی و عملیاتی متخصصان ایرانی در تعمیرگاه دریایی بزرگترین بندر تجاری کشور است.

به گفته مدیر مجتمع بندری شهید رجایی بندرعباس، سامانه مانور یدک کش "نیمروز" از نوع "زد درایو" بوده که قادر است به تمام جهات  نیرو وارد کرده و در عملیات مقابله با آتش، آلودگی و همچنین پهلودهی و جدا سازی  کشتی‌ها ایفای نقش کند. بر همین اساس، استقرار این یدک کش بر روی سرسره تعمیراتی، مهارت های خاصی را لازم دارد.

محمدی کرحی ران، قدرت این یدک کش را حدود ۴۵۰۰ اسب بخار اعلام کرد و گفت: این شناور دارای۳۱ متر طول، ۱۰.۵ متر عرض و حدود ۵ متر آبخور است.

وی ادامه داد: تعمیرات شناورها در بندر شهید رجایی علاوه بر جلوگیری از خروج ارز گامی مهم درجهت ارتقا توان فنی نیروهای متخصص بومی است و تعمیرات شناورها در داخل کشور مزیت های دیگری مانند ایجاد اشتغال پایدار برای نیروهای متخصص و کاهش هزینه‌ تمام شده تعمیرات را نیز به دنبال خواهد داشت.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان خاطرنشان کرد: تعمیرگاه دریایی بندر شهید رجایی در کنار خدمات رسانی به شناورهایی که در گستره دریایی استان هرمزگان فعالیت می‌کنند، اقدام به تعمیر و راه‌اندازی شناورهای خدماتی سایر استان های جنوبی نیز نموده است.

کرجی ران گفت: همه سعی و تلاش خود را در جهت بهبود روش ها و رعایت استانداردها در فرآیند تعمیر شناورها معطوف کرده‌ایم تا به منظور حفظ توان عملیاتی بنادر کشور، در کمترین زمان ممکن نسبت به رفع عیب و اخذ مجوز از موسسات رده‌بندی اقدام و شناورها به چرخه فعالیت برگردانده شوند.

 در پایان یادآور شد: در سال ۱۳۹۹، تعمیرات ۳۰ فروند شناور با کاربری های مختلف در تعمیرات دریایی بندر شهید رجایی و دیگر کشتی سازی های استان به انجام رسید.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.