| کد خبر: 228899 |

پسکرانه بنادر ایران؛ ظرفیت فوق العاده‌ای برای تولید و صادرات دارد

نایب رییس اول کمیسیون حمل و نقل و لجستیک اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران با اشاره به اینکه پسکرانه بنادر ایران، ظرفیت فوق العاده‌ای برای تولید و صادرات دارند، گفت: با پشتیبانی و مانع زدایی، می‌توان شاهد شکوفایی تولید بود.

تین نیوز

نایب رییس اول کمیسیون حمل و نقل و لجستیک اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران با اشاره به اینکه پسکرانه بنادر ایران، ظرفیت فوق العاده‌ای برای تولید و صادرات دارند، گفت: با پشتیبانی و مانع زدایی، می‌توان شاهد شکوفایی تولید بود.

به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، رضا رستمی با اشاره به شعار سال ۱۴۰۰ مبنی بر «تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها» و اقداماتی که باید در راستای افزایش هرچه بیشتر تولید و فعالیت‌های ارزش افزوده در پسکرانه بنادر ایران رخ دهد، اظهار داشت: پسکرانه بنادر ایران، ظرفیت فوق‌العاده‌ای برای تولید و صادرات به همراه دارند که با حمایت، پشتیبانی و رفع موانع می‌توان از این طریق شاهد شکوفایی اقتصاد کشور بود.

وی ادامه داد: تولید؛ بدون هموار شدن مسیر امکان‌پذیر نیست و در این زمینه ضرورت دارد، نهادهای قانونگذار، نه تنها در راستای موانع زدایی‌ها اقدام کنند بلکه باید از وضع قوانین و نیز صدور دستورالعمل‌ها و بخشنامه‌های گاه و بیگاه پرهیز کنند.

نایب رییس کمیسیون حمل و نقل و لجستیک اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران با تاکید بر اینکه تصور می‌کنم شعار سال تحت عنوان «تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها» از سوی مقام معظم رهبری، بخش دولتی و حاکمیتی را هدف قرار داده است، خاطرنشان کرد: زمانی که صحبت از پشتیبانی و مانع زدایی می‌شود به طور حتم هدف بخش دولتی و حاکمیتی است که باید از سوی مجموعه‌های مربوطه مدنظر قرار گیرد.

رستمی افزود: آنچه مورد تاکید قرار دارد این است که نباید مانعی بر سر راه فعالیت بخش خصوصی گذاشته شود از اینرو با انجام پشتیبانی‌های لازم، حمایت‌های مناسب و ثبات اقتصادی، می‌توان اطمینان خاطر به سرمایه گذاران بخش خصوصی داد که نسبت به سرمایه گذاری در بخش های مختلف مبادرت کنند.

وی با اشاره به اینکه نباید روزانه قاعده و قانون وضع شود، بیان کرد: همین مسئله به معنای جلوگیری از ایجاد موانع جدید است، علاوه بر این باید موانع موجود از دوش بخش خصوصی برداشته شود و در عین حال بخش دولتی نباید با عینک سرمایه‌داری به بخش خصوصی نگاه کند چرا که مقوله سرمایه‌گذاری با سرمایه داری متفاوت از یکدیگر هستند.

نایب رییس کمیسیون حمل و نقل و لجستیک اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران ادامه داد: سرمایه‌گذار باید با سرمایه‌گذاری موجبات تولید و اشتغال‌آفرینی را فراهم کند و در این مسیر نیازمند پشتیبانی بخش دولتی است.

 

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.