| کد خبر: 227436 |

‌ جزئیات تعرفه‌های خدمات بندری در سال ۱۴۰۰

عضو هیئت عامل سازمان بنادر و دریانوردی درباره تعرفه خدمات بندری گفت: با توجه به افزایش هزینه‌ها و نرخ ارز، سیاست تعرفه‌ای برای افزایش انگیزه فعالیت بخش خصوصی در نظر گرفته ایم.

تین نیوز

عضو هیئت عامل سازمان بنادر و دریانوردی درباره تعرفه خدمات بندری گفت: با توجه به افزایش هزینه‌ها و نرخ ارز، سیاست تعرفه‌ای برای افزایش انگیزه فعالیت بخش خصوصی در نظر گرفته ایم.

به گزارش تین نیوز به نقل از سازمان بنادر و دریانوردی، فرهاد منتصر کوهساری در رابطه با سیاست‌های تعرفه‌ای این سازمان در بخش خدمات بندری و دریایی در سال ۱۴۰۰، اظهار داشت: سازمان بنادر و دریانوردی هرساله بررسی تعرفه‌های خدمات دریایی و بندری را در دستور کار خود قرار می‌دهد؛ چرا که باید در بنادر ایران به بهترین شکل از ظرفیت‌های بخش خصوصی بهره مند شویم.

معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به تغییرات نرخ ارز و افزایش هزینه‌ها، ضرورت داشت که نگاهی به افزایش تعرفه‌ها در بنادر داشته باشیم، بیان کرد: با جلسات برگزار شده در شورای عالی ترابری کشور و همه سازمان‌ها و نهادهای ذی ربط، تصمیم بر این شد که تعرفه‌های بندری صرفاً در بخش خنکاری، باربری و انبارداری با افزایش همراه شود و برای سال ۱۴۰۰ ابلاغ شود.

منتصر کوهساری افزود: این مسأله موجب خواهد شد بخش خصوصی انگیزه بیشتری برای فعالیت در بنادر کشور داشته باشد، چراکه درآمدهای سازمان بنادر محدود است و پاسخگوی سرمایه گذاری در بنادر اصلی و کوچک نیست و باید از ظرفیت‌های بخش خصوصی بهره مند شویم.

معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی خاطرنشان کرد: نظام تعرفه‌ای می‌تواند کمک شایانی به ایجاد انگیزه در بخش خصوصی به منظور فعالیت در بنادر کشور کند.

وی گفت: در بخش تعرفه‌های خدمات بندری؛ انجمن پایانه داران و انجمن کشتیرانی در جلسات حضور دارند و نکات فنی و اقتصادی مورد توجه قرار می‌گیرد تا منافع عمومی و به ویژه بخش خصوصی در بنادر کشور دیده شود.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.