| کد خبر: 227284 |

مجتمع بندری انزلی بایددر تخلیه و بارگیری به روزهای اوج خود برگردد

نماینده مردم انزلی در مجلس شورای اسلامی گفت : اداره کل بنادر و دریانوردی استان گیلان از ظرفیت بسیار بالایی در تخلیه و بارگیری کالا برخوردار است به همین منظور انتظارات زیادی از این مجتمع بندری وجود دارد و تلاش می کنیم این بندرگاه به زمان اوج خود برگردد.

تین نیوز

نماینده مردم انزلی در مجلس شورای اسلامی گفت : اداره کل بنادر و دریانوردی استان گیلان از ظرفیت بسیار بالایی در تخلیه و بارگیری کالا برخوردار است به همین منظور انتظارات زیادی از این مجتمع بندری وجود دارد و تلاش می کنیم این بندرگاه به زمان اوج خود برگردد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، احمد دنیا مالی روز شنبه در حاشیه امضاء تفاهم نامه سرمایه گذاری و بهره برداری از مرکز ساخت و تعمیر کشتی ها در مجتمع بندری انزلی در جمع خبرنگاران اظهار داشت : با تغییر رویکرد مجتمع بندری انزلی از فولاد به سمت غلات، درصددیم زیرساخت ها در بخش غلات توسعه بیشتری یابد.

وی تاکید کرد: این مرکز که جهت تعمیر و نگهداری شناورهای ایرانی و خارجی استفاده خواهد شد می تواند برای کشور ارزآوری داشته باشد و شرکت تاید واتر بعنوان یکی از شرکت های خصوصی معتبر کشور در حوزه کشتی سازی سرمایه‌گذاری‌های خوبی رادر بنادر کشور انجام داده و امیدواریم این سرمایه گذاری نیز برای انزلی و استان بویژه در بخش اشتغالزایی دارای خیر و برکت باشد.

وی با بیان اینکه هم اکنون کشتی های اندکی در دریای خزر با تناژ شش هزار تن در حال تردد هستند، افزود : با افزایش تناژ این کشتی ها در دریای خزر قیمت تمام شده کالا کاهش خواهد یافت.

 وی عنوان کرد : در دریای خزر کشتی هایی با تناژ بیش از سه هزار تن تردد دارند که با احداث این مرکز؛ کشتی ها و شناورهایی با تناژ هشت هزار تن را که قابلیت تردد در دریای سیاه و در همه پهنه های آبی را داشته باشند، ساخته خواهد شد.

دنیا مالی با بیان اینکه انتظار است سازمان بنادر و دریا نوردی حمایت بیشتری از مجتمع بندری انزلی داشته باشد، خاطر نشان کرد : اداره کل بنادر و دریانوردی استان گیلان با بهره گیری از توان و ظرفیت این مجتمع بندری قابلیت آن را دارد که تا پایان سال عملکرد خود را حدود ۵۰ درصدی افزایش دهد و سالانه حدود پنج میلیون تن کالا از این بندر تخلیه و بارگیری شود.

بندرگاه انزلی با سابقه ۱۰۰ ساله در عرصه حمل و نقل دریایی همواره منطقه مورد توجه بازرگانان و تجار کشور بوده است و امروز با ۱۵ پست اسکله و امکان تخلیه و بارگیری ۱۰ میلیون تن کالا در سال بزرگترین و مجهزترین بندرگاه ایرانی حاشیه دریای خزر محسوب می شود.

این مجتمع بندری یکی از پرسابقه ترین بنادر ایران و از مهمترین و بزرگترین بنادر شمال کشور محسوب می شود که با قرار گرفتن در کریدورهای بین المللی از قبیل نوستراک و تراسیکا و غیره از دیرباز عهده دار نقش برجسته در صنعت حمل و نقل دریایی با کشورهای حاشیه دریای خزر و اروپایی بوده است.

بندر چند منظوره آستارا نیز با ۶۰ هکتار وسعت نخستین بندر بخش خصوصی کشور و نزدیک ترین و مقرون به صرفه ترین مسیر تجارت و حمل و نقل کالا بین آسیا، آفریقا و اروپا برای تخلیه و بارگیری کشتی های ۲ هزار و ۵۰۰ تنی طراحی شده است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.