| کد خبر: 226471 |

ورود ۶ دستگاه جرثقیل ساحلی به بندر چابهار تا نیمه نخست۱۴۰۰

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان افزود: تا نیمه نخست سال آینده، ۶ دستگاه جرثقیل موبایل ساحلی وارد می شود که معادل ۳۰ درصد از رقم ۸۵ میلیون دلار تجهیزاتی است که قرار بوده از سوی هندی ها به بندر چابهار وارد شود.

تین نیوز

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان افزود: تا نیمه نخست سال آینده، ۶ دستگاه جرثقیل موبایل ساحلی وارد می شود که معادل ۳۰ درصد از رقم ۸۵ میلیون دلار تجهیزاتی است که قرار بوده از سوی هندی ها به بندر چابهار وارد شود.

به گزارش تین نیوز به نقل از اداره کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان، بهروز آقایی، با اشاره به آغاز ورود تجهیزات از سوی هندی ها به بندر چابهار اظهار کرد: در مرحله نخست دو جرثقیل ساحلی ۱۴۰ تنی که از مدرن ترین و با کیفیت ترین تجهیزات بندری به شمار می روند به بندر چابهار اضافه می شوند؛ با این اتفاق میزان تخلیه و بارگیری سالانه تا ۲۰ میلیون تن ارتقاء پیدا می کند.

وی ادامه داد: این جرثقیل ها محدودیتی در تخلیه و بارگیری نوع کالا ندارند و هم کالاهای کانتینری و هم کالاهای فله ای را می توانند تخلیه و بارگیری کنند.

به گفته مدیرکل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان، متعلقات مربوط به تخلیه و بارگیری هر نوع کالا، در این خریدها لحاظ شده و بخشی از ۸,۵ میلیون دلار تجهیزات خریداری شده است.

آقایی با بیان اینکه دو دستگاه جرثقیل ساحلی ۱۰۰ تنی دیگر تا پایان سال جاری به تجهیزات بندر چابهار از سوی هندی ها اضافه می شود، اعلام کرد: سال آینده دو دستگاه دیگر به ۴ جرثقیل قبلی اضافه می شود تا در مجموع و در سه فاز شاهد وارد شدن ۶ دستگاه جرثقیل ساحلی به بندر چابهار باشیم.

وی افزود: با وجود این جرثقیل ها، عملا  بندر چابهار از نظر تخلیه و بارگیری کالا با ظرفیتی که امروزه از نظر زیرساخت اسکله در این بندر ایجاد شده است، هیچ نوع محدودیتی در حوزه تخلیه و بارگیری از نظر تجهیزاتی نخواهد داشت.

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان با بیان اینکه ارزش تجهیزاتی که قرار است از سوی هندی ها به بندر چابهار وارد شود ۸۵ میلیون دلار است، گفت: در فاز نخست دو جرثقیل به ارزش ۸,۵ میلیون دلار وارد شده که معادل ۱۰ درصد تعهد مربوطه است و مجموعا تا نیمه نخست سال آینده ، ۳۰ درصد از این تجهیزات ۸۵ میلیون دلاری وارد می شود.

آقایی با تأکید بر اینکه سرمایه گذاری هندی ها در چابهار، ارتباط بسیاری با توافقنامه ایران، هند و افغانستان دارد، عنوان کرد: تاکنون هشت جلسه بین سه کشور برگزار که عمده مباحث مطرح شده در رابطه با ترافیک کالا، خرید تجهیزات و تبادلات اقتصادی بوده است، تا همکاری سه کشور در این موارد بیشتر شود.

وی ادامه داد: حاصل این توافقنامه، تبادل حدود ۲۰۰ هزار تن کالا از طریق بندر چابهار بین هند و پاکستان بوده است و امیدواریم با سرمایه گذاری هندی ها این حجم کالایی، افزایش پیدا کند.

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه تسهیلات و تخفیف های متقابل و مناسبی بین بنادر ایران و هند برقرار شده است، خاطرنشان کرد: ۴۰ درصد تخفیف دریایی و بندری به کالاها و کشتی هایی که از ۴ بندر هند به چابهار و بالعکس می آیند، در نظر گرفته شده است که این مسئله در جذب کالا و کشتی موثر خواهد بود.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.