| کد خبر: 223979 |

عملیات امداد و نجات کشتی دوان در بندر خرمشهر

کشتی دوان از مبدا خرمشهر مشغول بارگیری کالای صادراتی چوب mdf بود و قرار بود به مقصد کویت حرکت کند که به سمت دریا کج شد و در حال غرق شدن بود.

تین نیوز

مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر درباره وضعیت کشتی دوان که ظهر روز گذشته تعادل خود را از دست داد و در حال غرق شدن بود، اعلام کرد: با انجام عملیات به موقع امداد و نجات، کشتی به حالت تعادل بازگشت و از واژگونی و غرق شدن آن جلوگیری شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، نورالله اسعدی در رابطه با آخرین وضعیت کشتی دوان که تعادل خود را در کنار اسکله خرمشهر از دست داده و در حال غرق شدن بود، اظهار داشت: کشتی دوان از مبدا خرمشهر مشغول بارگیری کالای صادراتی چوب mdf بود و قرار بود به مقصد کویت حرکت کند که به سمت دریا کج شد و در حال غرق شدن بود.

وی ادامه داد: بلافاصله گروه‌های امداد و نجات بندر خرمشهر، با هماهنگی اداره کل ایمنی و حفاظت دریایی و اداره کل امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی وارد عملیات شدند.

مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر تاکید کرد: این مساله باعث شد بعد از عملیات تقریبا ۴ ساعته و به کارگیری شناورهای یدک کش خدماتی بندر خرمشهر برای Push کردن، از طریق ۳ فروند یدک کش بندر و همزمان تخلیه متعادل بار با جرثقیل های موجود عملیات، کشتی به حالت تعادل برگردد و کشتی از حالت اضطرار و واژگونی خارج شود.

اسعدی با بیان اینکه ظرفیت کشتی دوان، یک هزار و ٢٠٠ تن بود که معادل ۶۰۰ تن کالا در آن بارگیری شده بود، خاطرنشان کرد: خوشبختانه خسارت جانی به بار نیامد و صرفا مقداری از بار کشتی به دلیل حجمی بودن آن به آب ریخته شد و در حال حاضر کشتی به شرایط عادی بازگشته است.

مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر اظهارداشت: عملیات امداد و نجات کشتی دوان چند نکته مهم داشت؛ اول اینکه بندر خرمشهر نسبت به اطلاع رسانی این اتفاق به فوریت عمل کرد و دوم اینکه ستاد بحران و تعیین فرمانده صحنه با سرعت مشخص شد. 

وی درباره دیگر دلایل ادامه داد: حمایت و همکاری کامل امور دریایی از ایمنی و حفاظت دریایی نکته سومی است که در این حادثه مورد توجه قرار گرفت و همچنین اجرای دستورات کارشناسی و دادن اختیار به کارشناسان علمی جهت صدور دستورات عملیاتی از دیگر مواردی است که سبب اجرای موفقیت آمیز عملیات جلوگیری از واژگونی شناور شد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.