| کد خبر: 221331 |

۱۰۸ درصد تعهد کمیته امداد سمنان در جمع‌آوری زکات محقق شد

قائم‌مقام کمیته امداد امام خمینی(ره ) استان سمنان گفت: ۱۰۸ درصد از تعهد زکات استان به میزان ۱۵ میلیارد تومان نیمه نخست امسال جمع‌آوری شد.

تین نیوز

قائم‌مقام کمیته امداد امام خمینی(ره ) استان سمنان گفت: ۱۰۸ درصد از تعهد زکات استان به میزان ۱۵ میلیارد تومان نیمه نخست امسال جمع‌آوری شد.

به گزارش تین نیوز از سمنان، محمد قوسی روز شنبه با اشاره به رشد ۵۷ درصدی پرداخت زکات واجب و مستحبی در استان سمنان، به رسانه ها گفت: طی شش‌ماهه امسال، ۱۵ میلیارد و ۶۴۴ میلیون تومان زکات در استان جمع‌آوری شد.

قائم‌مقام کمیته امداد استان سمنان با اشاره به رشد ۵۷ درصدی پرداخت زکات واجب و مستحبی در استان ، گفت: تعهد این نهاد در استان برای جمع‌آوری زکات در شش‌ماهه امسال، ۱۴ میلیارد و ۴۹۵ میلیون تومان بود که ۱۰۸ درصد تعهدات کمیته امداد استان سمنان در زکات، محقق شد.

قوسی با تأکید بر اینکه شفاف‌سازی هزینه کرد زکات جمع‌آوری‌شده در اولویت برنامه‌های کمیته امداد است، گفت: زکات جمع‌آوری‌شده در دو سرفصل کمک به فقرا و پروژه‌های عام‌المنفعه هزینه می‌شود.

وی تعهد استان سمنان در  جمع‌آوری زکات  در سال ۹۹ را  ۲۹ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان دانست و خاطرنشان کرد: قسمت زیادی از زکات استان سمنان مستحبی  است.

قائم‌مقام کمیته امداد استان سمنان به جمع‌آوری سه میلیارد و ۳۲۵ میلیون تومان زکات در شهرستان سمنان ، ۲ میلیارد و ۷۴۱ میلیون تومان شهرستان گرمسار و شهرستان میامی با ۲ میلیارد و ۶۱۲ میلیون تومان در سه شهرستان پیشتاز در پرداخت زکات در شش ماهه سال جاری برشمرد و گفت: به ترتیب شهرستان‌های میامی با ۱۸۷ درصد، سمنان با ۱۶۶ درصد  و بسطام با ۱۴۹ درصددر تعهد زکات پیشتاز شدند.

  قائم‌مقام کمیته امداد استان سمنان با بیان اینکه زکات جمع‌آوری‌شده در هر منطقه باید در همان شهر یا استان هزینه شود، گفت: هیچ‌گونه حق جابه‌جایی مبالغ جمع‌آوری‌شده زکات از منطقه‌ای به منطقه دیگر وجود ندارد، مگر اینکه فرد نیازمند در آن منطقه برای بهره‌گیری از زکات وجود نداشته باشد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.