| کد خبر: 236288 |

جمهوری اسلامی ایران در پانزدهمین اجلاس سران کریدور ترانزیتی اروپا-آسیا-قفقاز(تراسیکا) حضور می یابد.

تین نیوز

معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی گفت:جمهوری اسلامی ایران در پانزدهمین اجلاس سران کریدور ترانزیتی اروپا-آسیا-قفقاز(تراسیکا) بر اساس رویکرد هوشمندانه توسعه دیپلماسی حمل‌و‌نقل و به ویژه گسترش همکاری‌های حمل‌و‌نقلی و ترانزیتی با کشورهای همسایه حضور پیدا کرده است.

به گزارش تین نیوز به نقل از وزارت راه و شهرسازی، پانزدهمین اجلاس سران کریدور ترانزیتی اروپا- آسیا- قفقاز، موسوم به تراسیکا به شکل مجازی و به میزبانی جمهوری بلغارستان با حضور جمهوری اسلامی ایران و سایر کشورهای عضو، برگزار شد.

بیشتر بخوانید:

ایران در حال اجرای طرح ابتکاری شبکه ترانزیتی ایران است

شهرام آدم‌نژاد معاون حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی در خصوص برگزاری نشست امروز ۲۹ مهر ماه به پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی گفت: نشست امروز متعاقب سلسله نشست‌های کارشناسی طی یک سال گذشته برگزار شد. این نشست با رویکرد روان‌سازی و افزایش ترانزیت و ظرفیت‌سازی توسعه ترانزیت در کشورهای عضو، ارتقای کریدور تراسیکا به یک کریدور دیجیتال، همچنین استانداردسازی فرآیندهای مرزی و تسهیل عبور از مرزها، برگزار شد و اسناد و مدارک لازم به عنوان ملاک‌عمل همکاری کشورها به ویژه در بازه زمانی ۴ سال آینده مبادله شد.

آدم‌نژاد بخشی از دستاوردهای این نشست را برشمرد و افزود: جمهوری اسلامی ایران در پانزدهمین اجلاس سران کریدور ترانزیتی اروپا-آسیا-قفقاز (تراسیکا) به عنوان عضو هیات حسابرسی دبیرخانه برای سه سال آینده از سوی اعضا، انتخاب شد.

معاون وزیر راه و شهرسازی توضیح داد: جمهوری اسلامی ایران در این رویداد، همچون رویدادهای مشابه منطقه‌ای و بین‌المللی بر اساس رویکرد هوشمندانه توسعه دیپلماسی حمل‌و‌نقل و به ویژه گسترش همکاری‌های حمل‌و‌نقلی و ترانزیتی با کشورهای همسایه حضور پیدا کرده است.

وی تصریح کرد: ایجاد و توسعه هرگونه همگرایی منطقه‌ای که در بکارگیری بیشتر از ظرفیت‌های جغرافیایی و زیرساختی جمهوری اسلامی ایران و روان‌سازی ترانزیت از این قلمروی پهناور و مستعد موثر باشد کماکان با جدید پیگیری می‌شود.

تراسیکا کریدور حمل و نقل بین‌المللی و ترانزیتی است که کشورهای اروپا، قفقاز و آسیا را به هم متصل می‌کند و ۱۳ کشور از جمله جمهوری اسلامی ایران به عنوان اعضای اصلی آن هستند. جمهوری اسلامی ایران از سال ۲۰۰۹ به عضویت این کمیسیون بین  دولتی درآمده است و به عنوان شاخه جنوبی آن قلمداد می‌شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • مدیر عامل شرکت 1 0

    آقای مهندس آدم نژاد برنامه های اعلامی برای هر کشور عضو در سازمانهای منطقه ای مهم است . ولی نحوه اجرایی سازی آن نیازمند نهاد اداری قوی میباشد . ایا در کدام یک از سازمانهای زیر مجموعه وزارت این امر میسر شده است ؟ آیا استانهای مرزی دارای ساختار اداری قوی هستند ؟ در استانهای مرزی و حتی تهران هر روز ادارات ضعیف و بی مسئولیت شده و به روزمرگی و دور تسلسل خطرناک مبلا شده اند .
    باید برای حضور موثر ایران در عرصه تحولات منطقه ای ، شاهد تغییرات فکری مدیران نیز بود . مدیری که دهها سال است مدیر است و کفایت آن مشخص شده است نگهداشتن آن در آن سمت ظلمی بی پایان است به مردم و مملکت . لذا تقاضا دارم بعنوان فعال بخش اقتصادی کشور یک فرایند برای ساختار اداری تعریف تا این ساختار متناسب با سشیاتهای آتی ارایش گردند والا با مدیران فعلی در تهران ، استان و مرزها و شهرستانها بازهم در جا خواهیم زد و فضا را برای کشورهای منطقه ای هموار خواهیم نمود

  • ناشناس 0 0

    بهترین گزینه ایران برای تقویت جایگاه ترانزیتی اش به دور از تنش ها و سیاست کاری های منطقه در نواحی مرزی شمالی و در ارتباط مستقیم با کشورهای روسیه و قزاقستان و دیگر کشورهای شمال آسیا و اروپا !!! تقویت و افزایش ظرفیت و بالا بردن توان تجهیزاتی بنادر و ناوگان کشتی های ایران در دریای خزر است !!!! ایران می خواهد مستقلا به عنوان نگین ترانزیتی برای کشورهای شمال آسیا و اروپا مطرح شود که بار را آب های آزاد به بنادر شمالی و از طریق دریای خزر به کشورهای مقصد می رساند !!!! باید توان کامل و ویژه ، تقویت و تکمیل شده خود را در بنادر متعدد در دریای خزر نشان بدهد و مشخص کند که می تواند در هر فصلی از سال به هر حجمی بار را دریافت کند و از طریق سیستم توانمند و منسجم ریلی متصل به بنادر شمالی و آزادراهای متعدد خود به بنادر جنوبی و آب های آزاد برساند !!!! اصل این شاه بیت ترانزیتی/صادراتی نشان دادن توان بندری ایران !!! در گسترش بنادر شمالی و معرفی آنها به عنوان بهترین و امن ترین مسیر ترانزیتی است !!!!!

آخرین عناوین پربازدیدترین پربحث ترین
معرفی کتاب معرفی نشریه حمل ونقل روزنامه تین
helptinn

تین‌نیوز در مدت 12 سال فعالیت مستمر، با رعایت اصل بی‌طرفی رسانه‌ای، اخبار، گزارش‌ها و رویدادهای حمل‌ونقل کشور را تحت پوشش و به‌طور رایگان در اختیار علاقه‌مندان و متخصصین قرار داده است.
ادامه فعالیت این رسانه علاوه بر حمایت‌های معنوی شما که همواره از آن بهره‌مند بوده‌ایم، نیازمند حمایت مادی شما است.

از ما حمایت کنید