| کد خبر: 265219 |

قشم‌ ایر: پرداخت حق‌ مشاوره ۳۷۰ میلیونی قانونی بود

روابط عمومی هواپیمایی قشم‌ با اعلام این که پرداخت حق مشاوره ۳۷۰ میلیون تومانی به ۲ عضو هیئت مدیره قانونی بوده از ۲ برابر شدن دیون سنواتی ارزی این ایرلاین خبر داد.

تین نیوز

روابط عمومی هواپیمایی قشم با اعلام این که پرداخت حق مشاوره ۳۷۰ میلیون تومانی به ۲ عضو هیئت مدیره قانونی بوده از ۲ برابر شدن دیون سنواتی ارزی این ایرلاین خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از تسنیم، پاسخ روابط عمومی و امور بین الملل هواپیمایی قشم به بخشی از گزارش سازمان حسابرسی کشور با تیتر «درآمد 2400 میلیارد تومانی قشم ایر در سال 1401/ پرداخت 370 میلیون تومان حق مشاوره» عینا به شرح زیر است؛

نظر به استفاده از خدمات تخصصی دو تن از اعضای فعال غیرموظف قشم ایر در کمیته ها و کارگروه های مختلف مالی، محاسباتی، بودجه ای، بازرایابی، فنی و ارزی و ارائه خدمات تخصصی و مشاوره ای مضاعف، به استناد اختیارات ناشی از بند (20-15) اساسنامه شرکت و با رعایت ماده 129 قانون تجارت، پرداخت حق الزحمه ماهانه پانزده میلیون تومانی (بصورت ناخالص) به اعضای مذکور، در راستای خدمات تخصصی مصرحه در ماده (134) قانون تجارت می باشد؛ کما اینکه معاونت محترم حقوقی ریاست جمهوری در پاسخ به استعلام سازمان حسابرسی، اعلام داشته است: "با عنایت به اینکه ماده (134) لایحه اصلاحی قسمتی از قانون تجارت، صرفاً مربوط به پرداخت حق حضور و پاداش در قبال سمت مدیریت اعضای هیئت مدیره است، لذا پرداخت حق حضور مدیر غیرموظف در جلسات کمیته حسابرسی چون در قبال سمت مدیریت نمی باشد بلکه مرتبط به انجام خدمات دیگری است مشمول ماده (134) قانون نمی باشد.

ضمن اینکه علاوه بر مصرحات قانونی مزبور، پرداخت حق الزحمه ماهیانه ایشان، با موافقت رئیس هیأت مدیره که به عنوان سهامدار عمده می باشد پرداخت نموده اند و نامبردگان، بابت حق حضور و پاداش در سال مورد نظر نیز هیچ گونه وجهی دریافت ننموده اند.

در خصوص مبلغ فروش پروازهای چارتری داخلی هم که حدود 58 میلیارد تومان درآمد بوده، گفتنی است که از زمان شروع دولت سیزدهم در راستای خدمت رسانی به آحاد مردم جامعه و همسویی با سیاست های سازمان هواپیمایی کشوری از انتهای سال 1400 کلیه پروازهای چارتری را لغو نموده است و ناگزیر فقط در معدود مسیرهای پروازی متعلق به کارکنان مناطق نفت خیز و پتروشیمی ها، پرواز چارتری واگذار شده است.

طبق گزارش منتشر شده از سوی سازمان حسابرسی، نشان می دهد قشم ایر سال گذشته حدود 2400 میلیارد تومان درآمد کسب کرده که در مقایسه با سال 1400 رشد بیش از 24 درصدی داشته است که این خود مبین بهبود عملکرد و افزایش بهره وری و همچنین رشد ضریب اشغال به 85 درصد در سال 1401 در شرایط تحریمی بوده است.

این رشد درآمدی درحالی محقق شده است که در حوزه زنجیره تأمین و مولد سازی ناوگان شرکت با تأمین و تعمیر قطعات به منظور افزایش ناوگان فعال این شرکت اقدامی جهادی صورت گرفته و در دهه فجر سال 1401 یک فروند هواپیما پس از 11 سال زمینگیری وارد چرخه پروازی شد.

همچنین برای اولین بار در شرکت هواپیمای قشم ناوگان داخلی شامل فوکر 100 و آرجی 100 از زیان خارج شده و به سود دهی رسیدند که این خود مبین مدیریت صحیح و بهینه ناوگان پروازی در قشم ایر است. همچنین دیون سنواتی ارزی همگی متعلق به ادوار گذشته در این شرکت بر مبنای محاسبه نرخ تسعیر ارز در پایان سال 1401 محاسبه شده که نسبت به سال 1400 رشد دو برابری داشته که این خود در محاسبه سود خالص تأثیر گذار بوده است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

نظرسنجی
آیا جلسات اخیر مدیرعامل راه آهن با مدیران شرکت‌های مالک لوکوموتیو و واگن و تأکید ایشان بر حمایت از بخش خصوصی، تا کنون در بهبود وضعیت این شرکت ها مؤثر بوده است؟