| کد خبر: 203047 |

اگر پرواز هواپیما با تاخیر مواجه شود شرکت هواپیمایی موظف به جبران خسارت مسافران است.

تین نیوز

اگر پرواز هواپیما با تاخیر مواجه شود شرکت هواپیمایی موظف به جبران خسارت مسافران است.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان،  اگر هواپیمایی تأخیر داشته باشد و مسافر با تأخیر از سوی کادر پرواز مواجه شود، برای او حق و حقوقی به وجود می‌آید و شرکت هواپیمایی موظف به جبران خسارت است.

طبق آیین‌نامه حقوق مسافر در صورتی که هواپیما تأخیر دو ساعته داشته باشد، شرکت هواپیایی موظف است که در وهله اول از مسافران پذیرایی کند.

پس از آن اگر هواپیما تأخیری بیش از ۲ ساعت تا ۴ ساعت داشته باشد، شرکت هواپیمایی باید علاوه بر انجام پذیرایی حداقل امکانات فرودگاهی برای برقراری ارتباط تلفنی و اطلاع‌رسانی را برای مسافران به وجود آورد.

شرکت هواپیمایی که هواپیمای او با تاخیر مواجه بوده موظف است اقدامات لازم برای اعزام مسافر با هواپیما‌های سایر شرکت‌ها را فراهم کند یا در صورت درخواست مسافر وجه بلیت خریداری شده را به صورت کامل به مسافر پرداخت کند.

اما اگر تأخیر هواپیما بیش از ۴ ساعت باشد، شرکت هواپیمایی موظف است علاوه بر انجام تمام موارد گفته شده نسبت به جبران خسارت به میزانی که از قبل تعیین شده اقدام کند.

اما گاهی اوقات تاخیرهواپیما به دلیل حوادث از پیش تعین نشده و جوی است؛ اگر پرواز به دلیل شرایط جوی یا اضطراری فرودگاه مبدأ و مقصد دچار تأخیر یا ابطال بیش از دو ساعت شود شرکت‌ هواپیمایی جز رعایت مقررات پذیرایی از نوع اول تنها موظف به استرداد وجه به مسافر است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

آخرین عناوین پربازدیدترین پربحث ترین
معرفی کتاب معرفی نشریه حمل ونقل روزنامه تین