| کد خبر: 214168 |

◄ الحاق فرودگاه رشت به منطقه آزاد یا ساخت فرودگاه در انزلی؟

مدتی پیش بخشی از زمین‌های اطراف منطقه آزاد انزلی طبق مصوبه مجلس شورای اسلامی به منطقه اضافه شد که اگر میزان بیشتری از زمین‌ها را در نظر می‌گرفتند فرودگاه رشت هم در این منطقه قرار می‌گرفت و می‌توانستند از آن استفاده بهینه ببرند.

تین نیوز

یک کارشناس هوانوردی گفت: منطقه آزاد انزلی در چند کیلومتری فرودگاه رشت قرار دارد و ساخت فرودگاه جدید در کنار فرودگاه رشت به لحاظ فنی، عملیاتی و اقتصادی امکان‌پذیر نیست.

به گزارش تین نیوز،  علیرضا منظری در توضیح این دیدگاه خود به خبرنگار ما گفت: از یک طرف فضای هوایی و فرودگاه تداخل داشته و مشکلاتی را برای انجام پرواز هر یک از فرودگاه‌ها به‌ وجود خواهد آورد و از طرف دیگر ساخت فرودگاه با هزینه سنگین در کنار یک فرودگاه دیگر توجیه اقتصادی نداشته و فقط باید از سرمایه عمومی و اعتبار دولتی هزینه گردد.

وی عنوان کرد: اگر افرادی اعتقاد بر ساخت فرودگاه در چنین شرایطی دارند می‌توانند با بودجه خصوصی اقدام نمایند.

ساخت فرودگاه در منطقه آزاد انزلی ضرورتی ندارد

منظری افزود: اتفاقاً مدتی پیش بخشی از زمین‌های اطراف منطقه آزاد انزلی طبق مصوبه مجلس شورای اسلامی به منطقه اضافه شد که اگر میزان بیشتری از زمین‌ها را در نظر می‌گرفتند فرودگاه رشت هم در این منطقه قرار می‌گرفت و می‌توانستند از آن استفاده بهینه ببرند.

این کارشناس تاکید کرد: اکنون هم بهترین روش آن است که پیشنهاد الحاق این زمین‌ها به منطقه آزاد را بدهند تا از صرف میلیاردها تومان هزینه جدید جلوگیری شود.

وی گفت: تا انجام چنین پیشنهادی نیز می‌توانند با گرفتن مشاور و انجام مطالعه از سایر روش‌ها برای استفاده دوگانه از فرودگاه بهره ببرند.

یک کاربر تین نیوز نیز در بخش نظرهای کاربران این شبکه خبری در این مورد نوشت: متاسفانه تعداد فرودگاه‌های سود ده کشور به انگشتان یک دست هم نمی‌رسد.

وی افزود: از طرف دیگر هزینه احداث یک فرودگاه شامل سطوح پروازی و ترمینال مسافربری و کارگو، آشیانه‌ها، ساختمان‌های اداری و امنیتی و پلیس، آتشنشانی، برج مراقبت و بعد از آن هزینه نگهداری از مجموعه، سرسام‌آور است به‌گونه‌ای که باید از آن فرودگاه پروازهای متعددی صورت گیرد که هزینه‌های صورت گرفته بازگردد و فرودگاه توجیه‌پذیر شود.

این کاربر تین نیوز، عنوان کرد: سوال اینجاست که منطقه آزاد بندرانزلی همتراز شهرهای تهران و مشهد مسافر جابه‌جا می‌کند؟

چندی پیش نماینده مردم صومعه‌سرا در مجلس از ضرورت احداث فرودگاه در منطقه آزاد انزلی خبر داد و فرودگاه را از جمله نیازهای منطقه آزاد انزلی دانست و در توجیه دیدگاه خود عنوان کرد که در همه مناطق آزاد دنیا وجود دارد و از الزامات منطقه است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.