| کد خبر: 224187 |

نگاه کانادا به حادثه هواپیمای اوکراینی سیاسی است

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تاکید کرد: کانادایی ها با نگاه سیاسی به حادثه هواپیمایی اوکراین نگاه می کنند.

تین نیوز

 نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تاکید کرد: کانادایی ها با نگاه سیاسی به حادثه هواپیمایی اوکراین نگاه می کنند.

به گزارش تین نیوز، شهریار حیدری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در خصوص ادعای اخیر وزارت خارجه کانادا مبنی بر اینکه حادثه هواپیمایی اوکراین خطای انسانی نبوده و آن را عمدی دانسته است، گفت: سیستم هواپیمایی فنی و پیچیده است در عین حال با استخراج اطلاعات جعبه سیاه هواپیما همه چیز مشخص شد، بررسی ها نشان داد که خطای انسانی غیر عمد رخ داده است.

نماینده مردم قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: ساقط شدن هواپیمای اوکراینی و مرگ مسافرانش باعث نگرانی و تأسف همه مسئولین و مقامات کشور شد چرا که اعتقاد داریم نباید این حادثه اتفاق می افتد، البته در همه دنیا ممکن است چنین خطا و اشتباهی رخ دهد، در دنیا شاهد چنین خطاهایی بوده ایم.

وی با اشاره به روابط ایران و کانادا، اظهار داشت: روابط دو کشور بر اساس رفتار یکجانبه کانادا، غیر دیپلماتیک و غیراصولی است، این کشور به پناهگاه مخالفان ایران تبدیل شده، اگر مقامات می خواهند در چارچوب عمل کنند و نگرانی هایی دارند، حداقل ثابت کنند کشوری مستقل و نگاه مخالف به ایران ندارد.

این نماینده مجلس گفت: کانادا با ایران رابطه غیر دوستانه داشته و نظارتش هم کاملا غیر منطقی و به دور از واقعیت های علمی است، نمی شود از دور و با نگاه سیاسی به حادثه اوکراینی نگاه کرد، ایران نسبت به این خطای انسانی عذرخواهی کرد و خسارات آن را هم پرداخت می کند.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار داشت: سقوط هواپیما جز اینکه باعث نگرانی دولت و ملت ایران شود هیچ خروجی نداشته است و ادعای عمدی بودن غیرکارشناسی است.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، فلیپ شامپین، وزیر خارجه کانادا، مدعی شده باور ندارد سرنگونی پرواز 752 اوکراین با موشک های سپاه در اطراف تهران از خطای انسانی ناشی شده باشد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.