فرماندار تنکابن: ساخت جاده ساحلی به چالش ترافیک در غرب مازندران پایان می دهد
فرماندار ویژه تنکابن با اشاره به مسائل متعدد اجرای طرح بزرگ آزادراه چالوس-رامسر گفت: بهترین راه حل برای پایان معضل ترافیک در غرب مازندران ساخت جاده ساحلی است.

فرماندار ویژه تنکابن با اشاره به مسائل متعدد اجرای طرح بزرگ آزادراه چالوس-رامسر گفت: بهترین راه حل برای پایان معضل ترافیک در غرب مازندران ساخت جاده ساحلی است.
به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، مرتضی شکوهی در نشست شورای اقتصادی مازندران در نوشهر اظهار کرد: آزاد راه چالوس به رامسر شامل ۸۰ کیلومتر تونل و ۱۱ کیلومتر پل به سرمایه گذاری نیاز دارد اگرچه ۹۰ درصد این سرمایه گذاری مقرر شد توسط کنسرسیوم متشکل از چند بانک تامین شود ولی با توجه به تجربه پروژه هایی مانند بزرگراه تهران-چالوس و جاده الموت-تنکابن به قزوین بعید است این طرح در میان مدت به نتیجه برسد.
وی ادامه داد: پیشنهاد مشخص ما این است بزرگراه تهران به چالوس و جاده ساحلی چالوس به رامسر تکمیل شود تا بار ترافیکی مسیر تهران به چالوس و چالوس به رامسر کاهش یابد.
فرماندار تنکابن با اشاره به فرصت پیش آمده از پسروی آب در سواحل مازندران گفت: اکنون یک مسیر آفرودی از پلاک یک تا سنگ چین در تنکابن ایجاد شده که نیاز به آزادسازی املاک ندارد و این ویژگی می تواند پروژه را با سرعت چشمگیری پیش ببرد.
وی تصریح کرد: شهرستان هایی مانند عباس آباد و تنکابن این موضوع را در دستور کار قرار داده اند، در تنکابن نیز قطعه ای ۱۲ کیلومتری از ولی آباد تا شیرود در دستور کار است و همچنین ساخت پل چهارم چشمه کیله نیز شروع شده است و با هماهنگی بین سازمان های منابع طبیعی، محیط زیست، استانداری و اداره راه امکان بازگشایی این مسیر وجود دارد.
فرماندار ویژه تنکابن خاطرنشان کرد: اگر شهرستان های چالوس، عباس آباد و تنکابن روی این پروژه ساحلی متمرکز شوند و آن را به یکدیگر متصل کنند، مشکل ترافیک غرب مازندران تا حد زیادی مرتفع خواهد شد و قبلاً هم در دولت های گذشته نظیر این پروژه با همکاری بخش دولتی و خصوصی آغاز شده بود اما به سرانجام نرسید.
وی تأکید کرد: پروژه مسیر ساحلی هم جاذبه گردشگری بالایی دارد و هم هزینه های آن به مراتب کمتر از پروژه آزاد راهی است که تونل های زیادی دارد، این مسیر شدنی است، نه رویایی و با عزم جدی می توان ظرف مدت کوتاهی آن را اجرا کرد.
مازندران دارای ۱۵ شهرستان ساحلی است که در این میان شهرستان های محمود آباد با ۳۰ کیلومتر ساحل آزاد و بیش از ۱۲۰ راه دسترسی دارای ۱۶ طرح، بابلسر با ۲۷ کیلومتر نوار ساحلی و ۱۳ کیلومتر نوار ساحلی قابل شنا، از شاخص ترین شهرستان های مرکزی استان به شمار می روند.
باسلام کار اشتباه است محیط زیست را نابود می کنید
به همین سادگی!!!
فکر رودخانه ها و پل هایی که باید برای گذر از آنها احداث شود را کرده اید؟
آنقدرها هم ساده نیست...
فعلا که جاده مال ۶۰ سال پیش که همیشه ترافیکه ،بلاخره به عقلشون رسید یه جا ده کمر بندی ویا ساحلی راه حلشه، حالا کی درست بشه خدا داند
تمام کشورهایی که شهرها کنار دری هستند بعداز ساحل جاده میزنند بعداز جاده املاک تجاری و مسکونی را ایجاد میکنند ولی در ایران افرادی که کنار دریا زمین دارند دیوارهای ملک خود را تا داخل دریا ادامه و رفت و آمد مردم را قطع میکنند. وقتی ادارات دولتی و انتظامی خودشان این کار را انجام میدهند از مردم عادی چه انتظاری باید داشت
از شهردار تنکابن بابت توجه ویژه به گردشگری چشمه کیله تشکر میکنم
سلام شکر خدا فرماندار تنکابن از خواب بیدار شده خواهشن ترافیک پل چشمه گلیه را حل کن بقیه پیش کش
با سلام خدمت شما اگر زمانی از پل عبور کردید حتما سمت ساحل را نگاه کنید که دارند عملیات ساخت و ساز انجام میدهند برای ساخت پل
با ساخت و سازهای خط یک که همه به صورت بالای یازده طبقه ساخته می شوند چطور می خواهید جاده بزنید و آزاد سازی هم نکنیدلااقل جلوی ساخت خط یکم را بگیرید.
میخوان ساحل را خراب کنند.طرح های غیرکارشناسی و مطالعه نشده توسط افراد غیر متخصص. این آقا که فرماندار شده اصلا از این کار سردر نمیاره. سوابق فنی و مهندسی نداره که میخواد شهرمون را خراب کنه
متأسفانه این طرح جز نابودی دریا و اکوسیستم دریایی چیز دیگری ندارد... متأسفانه وقتی فرهنگ سازی نشده فکر کنید داخل دریا یک راننده از داخل ماشینش یه ته سیگار یا آشغال بندازه توی دریا.میدونید چه فاجعه زیست محیطی ایجاد خواهد شد... خواهشاً رویایی فکر نکنید..اینها تنها نمونه ای از معضلات این پروژه مسخره هست که کیفش و پایتخت نشینها خواهند برد و گرفتاریش و ما اهالی بومی شهرهای ساحلی...
آزاد راه ساحلی راه حل مناسبی است وشاید بهترین راه باشد وبهتر است ازحاشیه ساحلی ازدرون دریا باساخت پایه بتنی ساخته شود که ازتخریب ساحل جلوگیری شود وهم لطمه به جذب گردشگری نزند در این خصوص طراحی تیپ انجام شود نازیبایی منطقه لطمه نخورد انشالله در زمان کؤتاه ای پروژه با تمام برسد و مشکلات ترافیکی حل شود
درود بر شما فرماندار محترم تن کابن که به فکر مردم و آینده شهر خود هستید ،امیدوارم این طرح شما شهر دار رامسر را هم به تکاپو بیندازه و مردم این شهر را از این همه سر و صدا آلودگی نجات بده زیرا که تمام حجم و بار ترافیکی گیلان و مازندران از میان انبوه خانه های مردم و کمر بندی البته نام کمر بندی را یدک میکشد عبور میکند
بسیارعالی کم هزینه چشم نواز درجلب گردشگر اگر اراده ای جهت عملیاتی کردن بوجود آید .عقب نشینی آب دریا به داد مردم رسید
درود به شرفت
واقعا نیاز مبرم به جاده ساحلی هست
اگر بدخواهان سنگ اندازی نکنن
شما هرچقدر جاده سازی بکنید فایده ای نداره. بهترین راه احداث مسیر قطار محلی هست. اون هم با لوکوموتیو های برقی. اینطوری ترافیک محلی به شدت کاهش پیدا می کنه، مصرف بنزین کشور کم میشه و صنعت گردشگری هم رونق پیدا میکنه