| کد خبر: 218410 |

یک کارشناس صنعت هوایی به تین نیوز:

◄ فرودگاه ماهشهر می‌تواند به «بهره‌ بردار خصوصی» واگذار شود

یک کارشناس هوایی معتقد است در راستای اینکه شرکت فرودگاه‌ها با واگذاری فرودگاه های وزارت نفت به این شرکت موافق نیست، این فرودگاه ها می‌توانند با شرکت ها و مؤسساتی که می‌توانند طبق مقررات سازمان هواپیمایی کشوری عمل کنند، قرارداد امضا کرده و اداره این فرودگاه‌ها را «بهره‌بردار خصوصی» واگذار کنند.

تین نیوز

یک کارشناس  و تحلیلگر صنعت هوایی معتقد است در راستای اینکه شرکت فرودگاه‌ها با واگذاری فرودگاه های وزارت نفت به این شرکت موافق نیست، این فرودگاه ها می‌توانند با شرکت ها و مؤسساتی که می‌توانند طبق مقررات سازمان هواپیمایی کشوری عمل کنند، قرارداد امضا کرده و اداره این فرودگاه ها را «بهره‌بردار خصوصی» واگذار کنند.

علیرضا منظری در گفت‌وگو با خبرنگار تین نیوز با بیان اینکه فرودگاه ماهشهر در سانحه هواپیمایی کاسپین در این فرودگاه نقشی نداشته است، عنوان کرد: در گزارش سانحه‌ای که منتشر شده است ایراد به کنترلر شرکت فرودگاه‌ها در مرکز کنترل شرکت فرودگاه‌ها گرفته شده است که ارتباطی به خود فرودگاه ماهشهر ندارد؛ البته در بخشی از این گزارش سانحه عنوان شده است که این فرودگاه در کنار خیابان و مناطق مسکونی محصور شده است.

*هواپیمایی کاسپین از موانع فرودگاه ماهشهر آگاه بود

وی در ادامه عنوان کرد: محصور شدن فرودگاه ماهشهر ما بین یک جاده و خطوط انتقال برق و مناطق مسکونی ایراد است اما این موانع در «نشریه هوانوردی» ذکر شده و معنای آن این است که باید شرکت هواپیمایی که قصد دارد در آن فرودگاه پرواز برقرار کند، با توجه به این موضوع تصمیم گیری کند.

این کارشناس صنعت هوانوردی در توضیح این مسئله که چرا شرکت فرودگاه‌ها تحت مالکیت قرار گرفتن فرودگاه‌های وابسته به وزارت نفت را نمی‌پذیرید، گفت: بیش از 40 سال است که شرکت‌های وابسته به وزارت نفت یکسری از فرودگاه‌ها را در مناطق ساخته اند و مورد بهره برداری قرار داده‌اند تا بتوانند کارکنان این شرکت ها را جابه‌جا کند و بتواند موجب تسهیل رفت و آمدشان شود.

او ادامه می‌دهد: این شرکت‌های وابسته به وزارت نفت هم مالک فرودگاه هستند و هم بهره‌بردار؛ این شرکت‌ها باید طبق آیین نامه دولت و مقررات سازمان هواپیمایی کشوری به عنوان مالک و بهره برداری طبق مقررات، وظایفی را که بر عهده دارند را انجام بدهند تا فرودگاه فعالیت خودش را انجام بدهد.

بیشتر بخوانید:
 «خلبان» مقصر سانحه هواپیمایی کاسپین در بندر ماهشهر

شرکت فرودگاه‌ها پیشنهاد واگذاری فرودگاه «ماهشهر» را نپذیرفت
 

*شرکت فرودگاه‌ها حق نپذیرفتن واگذاری فرودگاه‌های دیگر به این شرکت را دارد

منظری می افزاید: در یکی دو سال گذشته وزارت نفت تصمیم گرفته فرودگاه‌هایی تحت مالکیتش است در اختیار شرکت فرودگاه‌ها قرار بدهد این در حالی است طبیعتاً برای این کار شرکت فرودگاه‌ها باید پذیرای این موضوع باشد و اگر نپذیرد این نقل و انتقال صورت نمی‌گیرد.

معاون اسبق سازمان هواپیمایی کشوری ابراز کرد: شرکت فرودگاه‌ها به دلایل مختلفی از جمله زیان ده بودن این فرودگاه ها این موضوع را تا به امروز نپذیرفته است و تا زمانی که این اتفاق صورت نگرفته مالک به عنوان بهره بردار باید طبق مقررات عمل کند.

*فرودگاه ماهشهر می‌تواند اداره فرودگاه را «بهره بردار خصوصی» واگذار کند

او اظهار داشت: مالک و بهره برداران فرودگاه هایی که تحت مالکیت شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران نیستند می‌توانند یک «بهره بردار خصوصی» پیدا کنند که کار اداره فرودگاه‌ها را به آن واگذار کنند. برای مثال فرودگاه کیش، مالکیتش برای منطقه آزاد کیش است و به دلیل اینکه مالک فرودگاه است از آن  طبق مقررات سازمان هواپیمایی کشوری بهره برداری می‌کند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.