| کد خبر: 212409 |

مدیر فرودگاه نوشهر از افزایش سه برابری پروازهای هفتگی در فرودگاه این شهر گردشگرپذیر خطه غرب مازندران خبر داد.

تین نیوز

مدیر فرودگاه نوشهر از افزایش سه برابری پروازهای هفتگی در فرودگاه این شهر گردشگرپذیر خطه غرب مازندران خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، همزمان با شیوع ویروس کرونا در اوایل اسفند سال گذشته تمامی پروازهای فرودگاه نوشهر بر اساس مصوبه ستاد ملی مبارزه با کرونا لغو شده بود.

اکبر فریفته روز پنجشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: از ابتدای ماه جاری برابر مصوبه ستاد ملی مبارزه با کرونا پروازها در این فرودگاه از سرگرفته شد و تعداد پروازهای هفتگی از هشت سورتی به ۲۴ سورتی افزایش یافته است.

وی اظهار داشت: طبق برنامه شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران ، علاوه بر برقراری ۲ پرواز در روزهای دوشنبه و پنجشنبه در مسیر رفت و برگشت نوشهر - مشهد، هر روز هفته هم پرواز در مسیر رفت و برگشت نوشهر - تهران  در این فرودگاه انجام می شود.

به گفته این مقام مسئول ، شرکت هواپیمایی آسمان نیز برابر ارائه برنامه پروازی اش به فرودگاه ، قرار است از یازدهم خرداد ماه به جز روزهای جمعه ، شنبه و پنجشنبه در دیگر ایام هفته در مسیر رفت و برگشت نوشهر - مشهد پرواز برقرار کند.

فرودگاه نوشهر با قدمتی حدود ۷۰ سال یکی از قدیمی ترین فرودگاه های مازندران است و این شهرستان به علت برخورداری از موقعیت های گردشگری، طبیعی، تاریخی و فرهنگی در تمامی فصول سال بویژه بهار وتابستان مقصد سفرهای جمعیت زیادی ازگردشگران داخلی و خارجی است .

شرکت های هواپیمایی همه ساله همزمان با آغاز تعطیلات تابستانی به دلیل استقبال زیاد مسافران و گردشگران برای سفر به غرب مازندران، پروازهای بیشتری را برای این فرودگاه برنامه ریزی می کنند.

غرب مازندران از ۲ فرودگاه یکی نوشهر و دیگری در رامسر برخوردار است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • کارشناس حمل و نقل هوائی 0 0

    آیا یک فرودگاه با فقط 24 سورتی پرواز !! اقتصادی و مطلوب است؟یعنی سالی 1248 سورتی پرواز!!
    ظاهرا این عزیزان نمی دانند نگهداری یک فرودگاه برای هواپیماهای بال ثابت هزینه هایش باید از محل شارژهای فرودگاهی ، اسپانسرها،concession ها و پارکینگ خودرو تامین شود ، با 1248 پرواز در سال ، آیا این محقق می شود؟100 درصد خیر. اگر بدستورالعمل اقتصاد فرودگاه ICAOمراجعه نمایید ملاحظه می کنید که فرودگاهی مثل نوشهر باید تعطیل شود چون هیچ وجاهت هوانوردی ندارد! هرگونه هزینه نمودن سوبسیدی در این فرودگاه اتلاف قطعی منابع است.فرودگاه باید تعطیل و اراضی صرفا برای یک هلیگاه کوچک تغییر ماهییت داده و در اختیار بخش خصوصی قرار گرفته و اراضی مازاد به شهرداری واگذار گردد.فرودگاه زمانی اقتصادی است که در شرایط Sun Rise , Sun Setسالیانه حداقل 10000 سورتی پرواز داشته باشد و محل پروازهای General Aviation فعال و بار ارزشمند باشد و پروازهای چارتر توریستی مستمر بین المللی داشته باشد.بروید دستورالعمل ها را بخوانید تا متوجه فرودگاه فقط یک باند آسفالتی و برج مراقبت و پایانه مسافری نیست!!

  • کارشناس حمل و نقل هوائی 0 0

    لطفا سند زیر را دانلود فرمایید و فصل ششم را بدقت بخوانید تا متوجه شوید چرا فرودگاه نوشهر باید تعطیل شود :


    ,Doc 9562,Third Edition,
    ICAO 2013
    Airport Economics Manual

  • کارشناس حمل و نقل هوائی 0 0

    بر گرفته از ضوابط ایکائو برای نوع تخصص هائی که در مطالعات اقتصادی یک فرودگاه باید مورد استفاده
    قرار گیرند تا نتایج واقعی بوده و فرودگاه بی مصرف ساخته نشده و یا توسعه نیابد ، مثل فرودگاه نوشهر،سند 9562
    فصل ششم،ایکائو
    B — USE OF EXPERTS
    6.3 During the planning and throughout the implementation of an airport investment project, it may often be desirable and advantageous for an airport without sufficient expertise in the planning field to obtain the services of one or more outside consultants. In so doing, however, it is important that every effort be made to ensure the consultant selected is thoroughly knowledgeable in the area of expertise required. Under normal circumstances, it is also desirable that the consultant not be affiliated with a major bank, investment bank, contractor or a manufacturer of airport equipment, as this could possibly influence any technical specifications drawn up by the consultant or prepared on the basis of the consultant’s report. Airport management should also work closely with the consultant, regularly monitor the work and carefully review the resultant report, assessing, for example, whether it is realistic and whether national and local circumstances have been fully taken into account. With regard to obtaining expert assistance, reference should also be made to paragraph 6.51, Part E. The type of experts generally used in an airport investment project are:
    — economists trained in evaluating the costs and benefits of investments; — financial advisors with an expertise in airport financing to assist in negotiating with banks and other fund providers (they should be independent of the entity providing the loan); — attorneys with expertise in drafting documents related to airport investment projects; and — project management companies, generally engineering companies with expertise in planning and construction.

  • میثم سلطانی 0 0

    سلام.شما این همه وقت گذاشتین سند رو کنین ک فرودگاه ایکس تعطیل بشه؟؟؟!!!!!!!!اگه این فرودگاه ها نباشن پروازی که از مهراباد بلند شده کجابشینه؟!!!! مناطق شمالی برند گردشگری هستند و برای ارتباط مستقیم با سایر نقاط جهان باید فروگاه های موجود رو
    با تجهیزات کامل اماده پذیرش مسافران خارجی بکنیم.

آخرین عناوین پربازدیدترین پربحث ترین
معرفی کتاب معرفی نشریه حمل ونقل روزنامه تین