| کد خبر ۳۰۷۴۱۰
کپی شد

احیای زیرساخت های راه آهن ایلام با اجرای دو قطعه عمرانی

مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام گفت: راه آهن ایلام در قالب ۲ قطعه در حال اجرایی شدن است.

احیای زیرساخت های راه آهن ایلام با اجرای دو قطعه عمرانی
تین نیوز |

با وجود عقب ماندگی در زیرساخت های حمل ونقل ایلام، این استان با  اجرای دو قطعه از مسیر مصوب راه آهن در مسیر اتصال به شبکه ریلی کشور قرار گرفته است. 

به گزارش تین نیوز به نقل از  مهر، جعفر رفیعی، مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام، درباره ی   آخرین وضعیت ارزیابی زیرساختی استان ایلام گفت: به رغم اقدامات قابل توجه در سال های اخیر، هنوز بخش عمده ای از مسیرهای ارتباطی ایلام تا مرز مهران و طرح های حمل ونقل ریلی و جاده ای استان نیازمند ارتقای جدی و تسریع در اجراست.

مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام افزود: استان ایلام با وجود ظرفیت های بالا در حوزه جغرافیایی و کشاورزی، هنوز از ایده آل های مورد انتظار برای میزبانی میلیون ها زائر حسینی فاصله دارد.

وی با اشاره به اینکه در شش ماه نخست سال جاری بیش از پنج میلیون و ۸۰۰ هزار نفر از مرز مهران تردد داشته اند، افزود: نبود زیرساخت های متناسب با این حجم رفت وآمد از مهم ترین چالش های فعلی استان است.

رفیعی دلیل عقب ماندگی ها را تاریخی دانست و گفت: بخش عمده ای از کمبودها به دوران جنگ تحمیلی بازمی گردد که ایلام به علت قرار گرفتن در خط مقدم دفاع مقدس، بخش قابل توجهی از زیرساخت های عمرانی خود را از دست داد.

رفیعی تأکید کرد: وزیر راه و شهرسازی توجه ویژه ای به ایلام دارد و با تصویب دستورات لازم انتظار می رود بخش قابل توجهی از مشکلات حمل ونقل استان برطرف شود.

وی در ادامه درباره راه آهن گفت: از مجموع ۱۵ هزار کیلومتر خطوط فعال ریلی کشور، ایلام متأسفانه هیچ مسیر فعال ندارد. تنها ۷۵ کیلومتر از مسیر مصوب قانونی برای استان دارای مجوز است که دو قطعه ۱۷ کیلومتری آن در حال اجراست و پیشرفت فیزیکی بین پنج تا ۱۵ درصد دارد.

رفیعی افزود: با توجه به موقعیت استان و ضرورت توسعه گردشگری، وجود خطوط ریلی ایمن یکی از نیازهای اساسی ایلام است که باید در اولویت دولت قرار گیرد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید تین نیوز، تا ۲۴ ساعت بعد منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.
  • در نوشتن نظرات، لطفا بعد از هر کلمه، یک فاصله خالی بگذارید.
  • در انتقال تخلفات دستگاه‌ها، موارد تخلف را با ضمیمه نمودن اسناد تخلف به آدرس info@tinn.ir ارسال نمایید تا امکان پیگیری بصورت مستند فراهم شود.

  • علیرضا اسداللهی نودهی پاسخ

    سلام
    پیشنهاد میکنم راه آهن ایلام و کرمانشاه تا مرز مهران اگر ۸هزار میلیارد تومان هزینه احداث قطعه سوم و چهارم اول دوم و ایستگاه های قطار تا مرز مهران عراق مسیر تکمیل با قیمت دلار امروز که یکصد هزار توان در نظرگرفته شود ۸۰تا ۱۰۰میلیون دلار میشود که درآمد یک روز ایران از ظرفیت شرکت نفت خام صادرات ایران است اگر از محل اعتبارات تهاتر نفت خام و اجرای راه آهن و ایستگاه قطار ایلام مرز مهران را ۵ روز فروش نفت خام ۵۰۰میلیون دلار درآمد بتوانید ظرف مدت یک تا دو سال بطور کامل عملا تکمیل شوند

    • ناشناس

      همه بلدند با تقسیم پول نفت(البته روی کاغذ) ریل و جاده و فرودگاه بسازند! پس درآنمد چی؟ حالا ساختید! پول دارید هزینه نگهداری و تجهیز آنها را بدهید!؟ یا باید به حال خود رها شوند چون لوکوموتیو و هواپیما و ... نداریم. به فکر پروژه های اقتصادی باید بود. راه آهن غرب کشور سود ندارد. چون نع مسافر سود ده هست(مگر اینکه قیمت آزاد حساب شود) و نه کالایی به آنطرف میرود که قطار لازم باشد!!