| کد خبر: 230282 |

استاندار اردبیل از تامین تجهیزات موردنیاز عملیات روسازی (ریل‌گذاری) و پل‌های پروژه راه‌آهن اردبیل _ میانه خبرداد.

تین نیوز

استاندار اردبیل از تامین تجهیزات موردنیاز عملیات روسازی (ریل‌گذاری) و پل‌های پروژه راه‌آهن اردبیل _ میانه خبرداد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، اکبر بهنامجو روز شنبه در بازدید دوره‌ای از پروژه راه‌آهن اردبیل _ میانه گفت: در بخش روسازی آخرین تجهیزات موردنیاز از جمله زیرکوبی و تنظیم خطوط به قطعات پروژه اضافه شده است و اولین دستگاه عملیات روسازی که قابلیت ریل‌گذاری و تنظیم خطوط بالایی را دارد به جمع دستگاه‌ها اضافه شده است.

وی  با بیان اینکه در بخش عملیات روسازی نیاز به تقویت انتقال ریل و تراورس وجود دارد و این دو محصول در داخل کشور تهیه می‌شود، بیان کرد:  برای تهیه آن با ذوب آهن و سایر شرکت‌ها رایزنی شده تا سهمیه بیشتری برای استان اردبیل اختصاص دهند.

او از پیشرفت عملیات روسازی و ریل‌گذاری پروژه راه‌آهن میانه_ اردبیل خبرداد و افزود:  عملیات ریل‌گذاری از سال گذشته با تجهیز ماشین‌آلات روسازی آغاز شده و پیشرفت خوبی در مسیر مشاهده می‌شود.

بهنامجو تشریح کرد: در بخش زیرسازی نیز همه کارگاه‌ها فعال هستند و در حال حاضر عملیات اجرایی پل سارای با ۵۶۵ متر طول و با۹۵ متر دهنه که یکی از بزرگترین پل‌های کشور در حوزه راه‌آهن است پس از ۲ سال عملیات اجرایی تا خردادماه به اتمام می‌رسد.

استاندار اردبیل اضافه کرد: در طول مسیر اکثر پل‌ها، تونل‌ها و عملیات زیرسازی یا به اتمام رسیده و یا در حال انجام است که انتظار می‌رود عملیات زیرسازی بیشتر قطعات تا خرداد و بخشی دیگر نیز تا اول شهریور ماه ۱۴۰۰به اتمام برسد.

وی با بیان اینکه احداث پل آرپاچای بعنوان یکی از بزرگترین پل‌ها از لحاظ ارتفاع، ماه گذشته به اتمام رسید، گفت: در کل مسیر  ۴۵ کیلومتر ابنیه پل وجود دارد و ستون‌ریزی پل معرفت نیز به طول ۵۷۵.۴ متر انجام شده و تیرریزی آن نیز تا شهریور ماه به پایان می‌رسد.

استاندار اردبیل از تامین منابع مالی پروژه به مبلغ ۱۰۰۰ میلیارد تومان در سال گذشته خبرداد و بیان کرد: امسال نیز در بودجه عمومی دولت ۳۰۰ میلیارد تومان برای این پروژه اعتبار در نظر گرفته شده است.

بهنامجو با بیان اینکه این پروژه برای دولت از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، گفت: تا هفته آینده مبلغ مورد نظر جذب می‌شود و همچنین در ۲۰ روز آینده ۱۰۰ میلیارد تومان نیز از طرف بانک ملی تامین مالی می‌شود.

به گفته وی ، در ۲ ماه آینده نیز منابع مالی بانکی و بودجه دولتی دیگر بعد از تقسیم اعتبارهای سال جدید در اختیار این پروژه قرار می‌گیرد تا در موعد مقرر عملیات اجرایی آن به پایان برسد.

عملیات اجرایی راه‌آهن میانه - اردبیل به طول تقریبی ۱۷۵ کیلومتر در سال ۸۴ شروع شده و عملیات آن پس از سال‌ها توقف در دولت تدبیر و امید آغاز شد.

مرتفع‌ترین پل ریلی کشور به ارتفاع ۸۱ متر در مسیر آرپاچایی در این پروژه در حال احداث است و علاوه بر آن در طول مسیر ۲۷ کیلومتر تونل و هفت کیلومتر گالری نیز بازگشایی شده و در حال اجراست.

در طرح راه‌آهن اردبیل - میانه ۶۲ دستگاه تونل به طول ۲۳ هزار و ۸۱۰ متر، چهار کیلومتر پل دره‌ای بزرگ، سه کیلومتر پل آبرو و ۱۰ دستگاه گالری به طول چهار کیلومتر اجرا می‌شود.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

آخرین عناوین پربازدیدترین پربحث ترین
معرفی کتاب معرفی نشریه حمل ونقل روزنامه تین
helptinn

تین‌نیوز در مدت 12 سال فعالیت مستمر، با رعایت اصل بی‌طرفی رسانه‌ای، اخبار، گزارش‌ها و رویدادهای حمل‌ونقل کشور را تحت پوشش و به‌طور رایگان در اختیار علاقه‌مندان و متخصصین قرار داده است.
ادامه فعالیت این رسانه علاوه بر حمایت‌های معنوی شما که همواره از آن بهره‌مند بوده‌ایم، نیازمند حمایت مادی شما است.

از ما حمایت کنید