| کد خبر: 217243 |

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور از برآورد ۶۰۰۰ میلیارد تومانی پروژه ریلی رشت- آستارا به عنوان حلقه مفقوده کریدور شمال به جنوب خبر داد و گفت: این پروژه گرچه ردیف ملی برایش در بازه زمانی پنج ساله تعریف شده، اما نمی‌توان سالانه حدود ۱۲۰۰ میلیارد تومان برای آن متصور بود و قطعا از سایر منابع مانند فاینانس و سرمایه‌ گذاری خارجی باید بخشی از آن را تامین کرد.

تین نیوز

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور از برآورد ۶۰۰۰ میلیارد تومانی پروژه ریلی رشت- آستارا به عنوان حلقه مفقوده کریدور شمال به جنوب خبر داد و گفت: این پروژه گرچه ردیف ملی برایش در بازه زمانی پنج ساله تعریف شده، اما نمی‌توان سالانه حدود ۱۲۰۰ میلیارد تومان برای آن متصور بود و قطعا از سایر منابع مانند فاینانس و سرمایه‌ گذاری خارجی باید بخشی از آن را تامین کرد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، خیرالله خادمی درباره‌ی پروژه تکمیل کریدور ریلی شمال به جنوب و حلقه مفقوده آن گفت:‌ محدوده بارانداز ریلی آستارا تا رشت حدود ۱۶۵ کیلومتر طول دارد که نزدیک به ۶۰۰۰ میلیارد تومان برای آن در سال گذشته برآورد اعتبار صورت گرفته است که حدود ۲۰۰۰ میلیارد تومان آن به تملک اراضی و حدود ۴۰۰۰ میلیارد تومان به اجرای پروژه اختصاص دارد.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور ادامه داد: زمان‌بندی اجرای این پروژه ریلی پنج ساله است که می‌تواند حلقه مفقوده کریدور شمال به جنوب را تکمیل کرده و تحول بزرگی در حمل و نقل کالا در کل دنیا به ویژه ارتباط خلیج فارس با روسیه، آسیای میانه و اروپا ایجاد کند که البته اگر میزان تورم و افزایش قیمت‌های سالانه را حساب کنیم درصدی به این مبلغ اضافه خواهد شد، اما نمی‌توان با وجود تعریف شدن ردیف ملی برای آن، تامین اعتبار آن را از منابع داخلی متصور بود.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر این‌که آیا از کم و کیف توافق روسیه با ایران برای سرمایه‌ گذاری در تکمیل این خط ریلی اطلاع دارید؟ اعلام کرد: از جزییات این توافق خبری ندارم اما برای اجرای این پروژه ردیف ملی تعریف شده که ابتدا و در سال‌های گذشته اعتبار خط ریلی قزوین – رشت تامین شد که سال گذشته این بخش از طرح افتتاح شد و تقریبا یکی از سخت‌ترین پروژه‌های مهندسی را که عبور از البرز بود در قالب این پروژه انجام دادیم.

خادمی ادامه داد: با وجود این‌که سالانه حدود ۱۲۰۰ میلیارد تومان البته بدون احتساب میزان تورم و افزایش قیمت در سنوات آتی برای اجرای این پروژه تصویب شده است، نمی‌توان تامین آن را به صورت کامل از منابع داخلی متصور بود و قطعا باید بخشی از این منابع به صورت فاینانس و سرمایه‌ گذاری تامین شود، بنابراین اگر روس‌ها بخواهند در این پروژه سرمایه‌ گذاری کنند از آن استقبال می‌کنیم.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور همچنین در پاسخ به سوالی مبنی بر این‌که آیا در این پروژه نیز از ریل ملی استفاده می‌شود و تامین آن در داخل امکان‌پذیر است؟ اظهار کرد: برنامه ما این است که در تمام پروژه‌ها نیاز ریلی‌مان را از تولید داخل و از طریق شرکت ذوب آهن تامین کنیم و در پروژه‌های بزرگتری مانند خط راه آهن چابهار – زاهدان که حدود ۶۰۰ کیلومتر طول دارد از ریل ملی استفاده کرده‌ایم و این اتفاق در همه پروژه‌های ریلی ادامه پیدا می‌کند، چرا که برنامه‌ای برای واردات ریل نداریم و براساس رهنمودهای مقام معظم رهبری و مصوبات دولت حمایت تولید داخل را در راستای منافع ملی و اشتغالزایی داخلی در دستور کار خود قرار داده‌ایم.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • حامد 0 0

    برای اتصال دریای خزر به خلیج‌فارس پروژه ایرانرود را در نظر گرفته‌اند که بسیار پرهزینه و دارای خطرات زیست محیطی بسیاری است. چرا همان بودجه را صرف ساخت راه آهن رشت به آستارا نمی کنند که دارای همان کارکرد ایرانرود است . با تشکر

آخرین عناوین پربازدیدترین پربحث ترین
معرفی کتاب معرفی نشریه حمل ونقل روزنامه تین