| کد خبر: 232237 |

دبیرکل انجمن کشتیرانی با رد سخنان عبدالناصر همتی که مدعی شده بود «ما الان یک کشتی با پرچم ایران نمی‌توانیم به دریا بفرستیم»، گفت: همین امروز کشتی‌های زیادی تحت‌ پرچم جمهوری اسلامی ایران در آبهای بین‌المللی تردد دارند.

تین نیوز

دبیرکل انجمن کشتیرانی با رد سخنان عبدالناصر همتی که مدعی شده بود «ما الان یک کشتی با پرچم ایران نمی‌توانیم به دریا بفرستیم»، گفت: همین امروز کشتی‌های زیادی تحت‌ پرچم جمهوری اسلامی ایران در آبهای بین‌المللی تردد دارند.

به گزارش تین نیوز به نقل از فارس، مسعود پل‌مه‌ در‌باره آخرین وضعیت تردد کشتی‌های تجاری تحت مالکیت ایران در آب‌های بین المللی‌، اظهار داشت: در ابتدا باید با این موضوع اشاره کنم که ‌در همه دنیا و در حرفه دریایی، در حوزه مالکیت کشتی، الزام، پرچم نیست.

مشوق پنج کشور برای مالکان کشتی در دنیا بابت ثبت شناورها در آن کشورها

وی اضافه کرد: در دنیا چهار تا پنج کشور داریم که به خاطر تسهیلات بسیار بالایی که به مالکان کشتی‌ها می‌دهند، موجب می‌شوند مالکان کشتی شناورهای خود را در این کشورها ثبت کنند، به عنوان مثال کشورهایی نظیر یونان یا قبرس، کشورهایی هستند که می‌گویند اگر کشتی آنجا ثبت شود، در گام اول از فعالیت‌های منتهی به درآمد این کشتی‌ها مالیات اخذ نمی‌کنند همچنین‌ بابت آنکه فعالیت تجاری تحت عنوان آ‌ن کشور داشته باشند، تسهیلات دیگری نیز ارائه می‌دهند‌.

دبیرکل انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته ایران بیان کرد: در این راستا ما می‌بینیم در کشورهایی که محل اصلی سرمایه‌گذاری ناوگان دریایی است، یعنی مالکان کشتی آنجا حضور دارند، تعداد کشتی که به نام خودشان ثبت می‌شود، کم است.

کشتی‌های زیادی تحت‌ پرچم جمهوری اسلامی ایران در آبهای بین‌المللی تردد دارند

پل‌مه اظهار داشت: اما در عین حال اگر بخواهیم ایران را مثال بزنیم، در حال حاضر کشتی‌هایی که هم مالکیت آن متعلق به ایران است و هم تحت پرچم جمهوری اسلامی ایران ثبت شده است، زیاد است، این کشتی‌ها‌ در بنادر جنوبی ما پهلوگیری می‌کنند و تخلیه و بارگیری کالا دارند که البته به دلیل شرایط تحریم، امکان نام بردن از این ناوگان وجود ندارد.

ثبت کشتی در کشورهای دیگر برای دریافت تسهیلات بیشتر متداول است

وی تأکید کرد: اینکه شناوری تحت پرچم کشور خود نباشد، مفهومش آن نیست که این شناور متعلق به آن کشور نیست، به هر حال متداول است‌ همه شناورهایی که در دریا فعالیت می‌کنند، برای آنکه تسهیلات مالیاتی، مالی، بیمه‌ای و سایر خدمات را با سهولت بیشتر دریافت کنند، به آن سمت می‌روند که در آن چهار الی پنج کشور، پرچم خود را ثبت کنند، ولی مالکیت این کشتی متعلق به آن چند کشور است.

دبیرکل انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته ایران بیان داشت: مترادف با این موضوع ما‌ در کشور ناوگانی که تحت پرچم و ثبت جمهوری اسلامی ایران باشد ‌زیاد‌ داریم و روزانه هم در مسیرهای متعدد‌ از کشورهای جنوبی خلیج فارس گرفته تا هند، چین و سایر نقاط دیگر، تردد دارند.

پل‌مه اضافه کرد: همین یکی دو ماه پیش بود که یک کشتی‌ که عملیات حمل کالای تجاری به مقصد سوریه انجام می‌داد و تحت پرچم جمهوری اسلامی ایران بود، از کانال سوئز تردد کرد و کالای خود را هم به مقصد رساند،‌ مفهوم آن این است که این کشتی متعلق به جمهوری اسلامی ایران و بخش خصوصی این کشور است و تحت پرچم ایران تردد می‌کند و ما از این دست موارد بسیار داریم که اتفاق می‌افتد.

به گزارش فارس، روز گذشته و در برنامه مناظره، عبدالناصر همتی به عنوان یکی از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری مدعی شد «ما الان یک کشتی با پرچم ایران نمی‌توانیم به دریا بفرستیم».

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

آخرین عناوین پربازدیدترین پربحث ترین
معرفی کتاب معرفی نشریه حمل ونقل روزنامه تین
helptinn

تین‌نیوز در مدت 12 سال فعالیت مستمر، با رعایت اصل بی‌طرفی رسانه‌ای، اخبار، گزارش‌ها و رویدادهای حمل‌ونقل کشور را تحت پوشش و به‌طور رایگان در اختیار علاقه‌مندان و متخصصین قرار داده است.
ادامه فعالیت این رسانه علاوه بر حمایت‌های معنوی شما که همواره از آن بهره‌مند بوده‌ایم، نیازمند حمایت مادی شما است.

از ما حمایت کنید