| کد خبر: 221653 |

بزودی شهر فرودگاهی چابهار همانند شهر فرودگاهی امام خمینی به یک فرودگاه مسافری و ترانزیتی تبدیل می‌شود.

تین نیوز

مدیر عامل منطقه چابهار گفت: بزودی شهر فرودگاهی چابهار همانند شهر فرودگاهی امام خمینی به یک فرودگاه مسافری و ترانزیتی تبدیل می‌شود.

به گزارش تین نیوز، عبدالرحیم کردی مدیر عامل منطقه آزاد چابهار در حاشیه سفر وزیر راه و شهرسازی به چابهار در جمع خبرنگاران در خصوص فرودگاه چابهار اظهار داشت: این فرودگاه از مطالعات بالادستی برخوردار بوده و سند توسعه سواحل مکران هم بر لزوم ساخت این فرودگاه تأکید دارد. 

وی ادامه داد: بسیاری از مردم فرودگاه چابهار را تنها یک فرودگاه مسافری می‌دانند اما این فرودگاه صرفاً فرودگاه مسافری نبوده ، بلکه شهر فرودگاهی است که قرار شده با احداث آن چابهار به یکی از ۴ شهر لجستیک تبدیل شود.

کردی اظهار کرد: شهرهای بندرعباس، چابهار، بوشهر و بندر امام خمینی یکی از چهار شهر لجستیکی است که قرار شده هر ۴ گونه حمل و نقلی در چابهار اجرا شود و با احداث این فرودگاه و خط راه‌آهن چابهار - زاهدان تکمیل شود.

مدیر عامل منطقه آزاد چابهار اظهار کرد: مطالعات و طرح جامع شهر فرودگاهی چابهار به اتمام رسیده و قرار است شهر فرودگاهی چابهار همانند فرودگاه بین‌المللی امام خمینی ‌(ره) یکی از شهرهای فرودگاهی ترانزیت مسافری کانکشنی تبدیل شود.

وی بیان کرد: ما از نظر جغرافیایی جایگاه بهتری از کشورهای دوحه و دبی داریم که می‌توانیم پروازهای کانکشنی و ترانزیتی را به چابهار منتقل می‌کنیم.

کردی ادامه داد: متأسفانه مسائلی در باره نحوه ساخت آن مطرح شده که باید در فضای کارشناسی مطرح شود و این یک موضوع ملی است و تصمیم‌گیری ملی را می‌طلبد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • کارشناس 0 0

    اینکه شهر فرودگاهی منطقی است ،هزاران نکته کارشناسی علیه خود دارد که نادیده گرفته شده اند!!!
    محل فرودگاه هم اشتباه است و مغایر اصول هوانوردی است.
    بهتر است بجای محل موجود پیشنهادی فرودگاه برای رشد اقتصادی و بنفع مردم منطقه مکران یک سامانه پارک انرژی خورشیدی با اولویت solar towerبا ظرفیت 200 مگاوات تاسیس شود.مانند پارک ال مکتوم در دوبی که 900 مگاوات برق پاک سبز و مستمر برای امارات تولید می کند.این خدمت به مردم و اقتصاد کشور است نه شهر فرودگاهی که جز ضرر چیزی در بر نخواهد داشت!!!!

آخرین عناوین پربازدیدترین پربحث ترین
معرفی کتاب معرفی نشریه حمل ونقل روزنامه تین