بازدید سایت : ۳۹۰۹۶

اسپانیا کارآمدترین شبکه ریلی با سرعت بالا را در اروپا دارد

اسپانیا موفق به توسعه گسترده ترین شبکه ریلی پرسرعت در اتحادیه اروپا با کمترین میانگین هزینه ساخت در منطقه یورو شده است.

اسپانیا کارآمدترین شبکه ریلی با سرعت بالا را در اروپا دارد
تین نیوز |

اسپانیا موفق به توسعه گسترده ترین شبکه ریلی پرسرعت در اتحادیه اروپا با کمترین میانگین هزینه ساخت در منطقه یورو شده است. این نتیجه گیری گزارشی است که در 6 نوامبر به سفارش وزارت حمل و نقل از شرکت مشاوره مهندسی Ineco منتشر شده است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ترابرنیوز، طبق مطالعه منتشر شده توسط INECO، اسپانیا یکی از کشورهایی است که بهترین ارزش پول را دارد. آنهایی که به نمرات شاخص با کیفیت بالاتر می رسند، این کار را با هزینه افزایش قابل توجهی با هزینه خود در هر کیلومتر خطوط پرسرعت انجام می دهند.

در انتهای دیگر طیف هزینه، بریتانیا قرار دارد، با ارقامی که ارقام مدل اسپانیایی را در 9 ضرب می کند. این مطالعه به تحلیل دلایل این تفاوت بین دو کشور، پس از لغو اخیر فاز 2 HS2 در بریتانیا می پردازد. پروژه ای که از نظر هزینه و زمان شکاف قابل توجهی به خود دیده است.

شبکه پیشرو در اروپا

این گزارش بر هزینه های ساخت و ساز متمرکز است، شاید در گذشته کمتر مورد تجزیه و تحلیل قرار گیرد. این گزارش نشان می دهد که میانگین هزینه ساخت یک خط پرسرعت در اسپانیا ۱۷.۷ میلیون یورو به ازای هر کیلومتر است، در حالی که در بقیه کشورهای دارای راه آهن پرسرعت ۴۵.۵ میلیون یورو است که بیش از دو برابر بیشتر است. این باعث می شود اسپانیا سومین کشور جهان با کمترین هزینه در هر کیلومتر باشد، تنها پس از مراکش و نروژ که هر کدام با ویژگی های متفاوت و بالاتر از سوئیس، بلژیک و فرانسه که کشورهای بعدی هستند.

شرکت تابعه تخصصی پرسرعت، Adif Alta Velocidad(Adif AV) در Adif اسپانیا به عنوان مدیر زیرساخت ریلی ملی راه اندازی شده است. تا به امروز، شبکه Adif AV دارای سه هزار و 966.7 کیلومتر خطوط است. از این تعداد سه هزار و 27 کیلومتر خط دارای سنج استاندارد UIC 1،435 میلی متر است، در حالی که 675 کیلومتر خط دارای سنج ایبری یک هزار و 668 میلی متر است. سرانجام 127 کیلومتر دارای یک مسیر مختلط و ترکیب سنج استاندارد و ایبری هستند. شبکه پرسرعت اسپانیا بزرگترین در اروپا و دومین در جهان بعد از چین است.

کنترل هزینه

هزینه هر خط یا پروژه تا حد زیادی توسط پارامترهای طراحی و الزامات کیفیت مسیر و همچنین توسط زمینی که خط از آن عبور می کند، به ویژه سرمایه گذاری های لازم در تونل ها و راهروها تعیین می شود. از نظر پارامترهای ساخت، حداکثر سرعت، تأثیر زیادی بر هزینه دارد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.