| کد خبر: 248574 |

راهی برای جلوگیری از واردات بنزین

رئیس انجمن صنفی سی ان جی کشور گفت: در شرایطی که ۵۰ درصدر ظرفیت سی ان جی کشور خالی است، می توان با جایگزینی این فرآورده نفتی با بنزین، مانع واردات بنزین شد.

تین نیوز

رئیس انجمن صنفی سی ان جی کشور گفت: در شرایطی که ۵۰ درصدر ظرفیت سی ان جی کشور خالی است، می توان با جایگزینی این فرآورده نفتی با بنزین، مانع واردات بنزین شد.

به گزارش تین نیوز، محسن جوهری  با اشاره به ظرفیت های ایران در حوزه سی ان جی، اظهار کرد: می توانیم ادعا کنیم که اکنون دانش ساخت تجهیزات سی ان جی به طور ۱۰۰ درصد در اختیار کشور است و شرکت های ایرانی به راحتی در این حوزه فعال هستند.

وی با بیان اینکه ۵۰ درصد ظرفیت عرضه سی ان جی بلااستفاده مانده است و از شرکت های تولیدی و خدماتی آنطور که باید استفاده نمی شود، تاکید کرد: به جز کلان شهرها نیازی به احداث جایگاه جدید نیست، در شهرستان ها جایگاه ها حداقل ۵۰ درصد ظرفیت خالی دارند و حتی در برخی از شهرستان ها این عدد بیش از ۵۰ درصد است، تاجایی که جایگاه داری در بسیاری از شهرستان ها صرفه اقتصادی ندارد، چراکه میزان عرضه سوخت سی ان جی که دارند هزینه های آن ها را پوشش نمی دهد.

رئیس انجمن صنفی سی ان جی کشور با اشاره به ظرفیت موجود در کشور برای تبدیل خوروها به گازسوز، گفت: برای این مساله نیز ظرفیت های خوبی در کشور وجود دارد، حدود ۵۰۰ کارگاه تبدیل در کشور وجود دارد که خیلی از آن ها به سمت تبدیل خودروها با استفاده از کیت نوع ۳ و ۴ رفته اند.

جوهری افزود: استفاده از کیت های نسل ۳ و نسل ۴ برای تبدیل خودروها به دوگانه سوز تاثیر بسیاری  در کاهش افت راندمان خودروهای دوگانه سوز دارد و مردم را ترغیب به استفاده از سوخت سی ان جی می کند البته هزینه زیادی دارد و امیدواریم دولت در بحث تبدیل خودروها فکر اساسی داشته باشد تا تبدیل خودروها با هزینه دولت انجام شود و کسانی که متقاضی گازسوز کردن هستند هزینه ای را پرداخت نکنند.

وی با بیان اینکه اکنون در بحث بنزین مجدد به سمت واردات حرکت می کنیم و میزان مصرف نیز روند افزایشی دارد، لذا توسعه تجدیدپذیرها قطعا به نفع دولت است، اظهار کرد: خودروهای بنزینی در کشور وجود دارند که مصرف آن ها  چند برابر استاندارد جهانی است، باتوجه به اینکه ما بیشترین منابع گازی دنیا را داریم و می توانیم از سی ان جی به عنوان سوخت خودرو استفاده کنیم، غفلت در این بخش منطقی نیست و کوتاهی خودروسازان در تولید خودروهای دوگانه سوز خیانت به منافع ملی کشور است.

رئیس انجمن صنفی سی ان جی کشور با اشاره به مشکلات موجود در حوزه سی ان جی، گفت: با توجه به تحریم ها صادرات گاز طبیعی با مشکلات زیادی مواجه است، اما بنزین را به راحتی می توانیم صادر کنیم. اگر سوخت خودرو ها را به این سمت سوق دهیم، هم مشکل مصرف بالای بنزین خودروها حل می شود و هم می توانیم از گازی که امکان صادرات آن را نداریم به عنوان سوخت خودرو ها استفاده کنیم.

جوهری افزود، با توجه به ظرفیت خالی اکثر جایگاه های بین شهری و جایگاه های موجود در شهرهای کم جمعیت، تبدیل خودرو های دیزلی به گازسوز می تواند علاوه بر کاهش مصرف گازوییل ، در کاهش آلایندگی هوا نیز موثر باشد و موجب تقویت اقتصاد جایگاه داران سی ان جی شود.

وی در ادامه افزود: تکنولوژی تبدیل خودروی گازوئیل سوز به دوگانه سوز سی ان جی  توسط شرکت های ایرانی بومی سازی شده است  و لذا یکی از استراتژی های کلانی که می توانیم در شرایط تحریم پیش بگیریم جایگزین کردن سی ان جی با گازوئیل است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: خبرگزاری ایسنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

آخرین عناوین پربازدیدترین پربحث ترین
معرفی کتاب معرفی نشریه حمل ونقل روزنامه تین
    0 رویداد‌های ۱۰ روز آینده
    helptinn

    تین‌نیوز در مدت 12 سال فعالیت مستمر، با رعایت اصل بی‌طرفی رسانه‌ای، اخبار، گزارش‌ها و رویدادهای حمل‌ونقل کشور را تحت پوشش و به‌طور رایگان در اختیار علاقه‌مندان و متخصصین قرار داده است.
    ادامه فعالیت این رسانه علاوه بر حمایت‌های معنوی شما که همواره از آن بهره‌مند بوده‌ایم، نیازمند حمایت مادی شما است.

    از ما حمایت کنید