| کد خبر: 247347 |

◄ کاربرد باک های 6 هزار لیتری کامیون های خارجی در ایران چیست؟

یک راننده کامیون با ارسال فیلمی از نحوه سوختگیری کامیون های افغان در جایگاه های سوخت کشورمان، از عدم نظارت بر این موضوع در کنار سختگیری در سوختگیری رانندگان داخلی، انتقاد کرد.

تین نیوز

یک راننده کامیون با ارسال فیلمی از نحوه سوختگیری کامیون های افغان در جایگاه های سوخت کشورمان، از عدم نظارت بر این موضوع در کنار سختگیری در سوختگیری رانندگان داخلی، انتقاد کرد.

به گزارش تین نیوز، راننده ای که این فیلم را ارسال کرده است، می گوید برخی کامیون های افغان ظرفیت باک های خود را تا 6 هزار لیتر افزایش داده اند و امکان حمل 6 هزار لیتر گازوئیل را دارند.

به گفته وی، این درحالی است که ناوگان باری ایرانی می توانند 600 لیتر سوختگیری کنند و محدودیت های ایجاد شده برای آنان اغلب مشکلات زیادی برایشان به همراه می آورد.

بیشتر بخوانید:

تردد بی دردسر کامیون های خارجی با باک 5 هزار لیتری و سختگیری بر داخلی ها

به گزارش تین نیوز، ایجاد محدودیت در میزان سوختگیری کامیون ها در استان های مرزی و همچنین جلوگیری از ارایه سوخت توسط رانندگان به همکاران خود که احیانا با کمبود سوخت مواجه شده اند و ... از دیگر محدودیت هایی است که برای رانندگان و کامیونداران داخلی  به ظن قاچاق سوخت ایجاد شده است.

فیلم پیوست را ببینید:

کمند روستا

وبلاگ‌نویس خبرنگار نویسنده
آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • سعید 0 3

    مگر دولت می‌تواند برای هر کامیون خارجی یک پلیس بگمارد؟
    بجای پرداختن به معلول چرا دنبال رفع علت نیستید .علت قاچاق مجانی بودن گازوئیل است.

    • ناشناس 0 0

      واقعا عقل نداری سعید...!
      نیاز به پلیس گذاشتن نیست،کافی است جایگاه این محدودیت رو اعمال کنه...
      حتی میشه از کارت سوخت های مخصوص ترانزیت در موقع ورود داد بهشون(با محدودیت سوخت گیری)

  • داود 0 0

    علت قاچاق مجانی بودن گازوئیل و همه سوختهاست.راهکار مهارقاچاق ، گرون کردن سوخت و دادن پولش به مردم است . مثل روغن و آرد . همه اقلام ضروری باید این طور بشن .

  • احمد 1 0

    بر اساس گزارش ها : هر لیتر گازوییل , تیر ماه ۱۴۰۱ , در کابل 115 افغانی شده که بخوای تبدیل کنی با نرخ برابری هر افغانی ۵۶۴ تومن به ریال , میشه یک لیتر گازوییل حدودا 64000 تومن !!.
    از طرفی نرخ گازوییل فوب خلیج حدودا 6869 تومنه و مشخصا اختلاف بسیار معناداری با نرخ این فرآورده در کابل داره ,
    اما تصور کنید نرخ گازوییل ایران , برابر کشورهای همجوار بشه و انگیزه قاچاق سوخت بکلی و یکسره و برای همیشه از این مرز و بوم بره ,,, اوکی ؟
    اون وقت با چه سازوکاری یا چه برنامه و زیرساختی , این حجم عظیم از یارانه سوخت رو میشه به سر سفره مردم ایران رسوند , بصورتی که عادلانه باشه و در حق کسی اجحاف نشه ؟ ضمنا در نظر بگیرید که یه سوختگیری کامیون با نرخ خاورمیانه ایی , به چندین و چند میلیون تومن میرسه ! و اینکه ناوگان در طول مسیر نیازمند سوختگیری مجدده ,, یعنی باز چندین میلیون دیگه !!
    اونوقت صاحبان کالا یا بنکداران , کرایه خارق العاده , ناشی از رهاسازی گازوییل به قیمت خاورمیانه ایی رو چطور پرداخت کنند ؟ و از چه طریق بتونند به یارانه سوختشان برسند ؟
    بنزین که 3 برابر گران شد , ببینید چه بلوایی شد , چند نفر کشته شدند ؟ اونوقت من و شما راحت نشسته میگوییم : اگر گازوییل بشه لیتری یک دلار , یعنی ۱۹۳ برابر قیمت فعلی , اونوقت بساط این قاچاق برچیده میشه ! ! ..
    بله خب برچیده میشه ولی فورا دهها بساط دیگر گسترده میشه که منجر به هرج و مرج کامل داخلی میشه , و آتشش گریبان تمام مملکت رو خواهد گرفت . پس بیایید عاقلانه نگاه کنیم , تنها راه مقابله با قاچاق سوخت و گزارشاتی مانند این ویدیو از این بزرگوار , نظارت دایمی سازمانهای مسوول و همکاری همه رانندگان و کنشگران با هم هست . جاییکه با یک گزارش و تماس , فورا و درست همون موقع به صورت حضوری و میدانی رسیدگی بشه , که در این مورد , بعنوان مثال , با چه سند و علتی , یه ناوگان ترانزیتی میتونه 6000 لیتر سوختگیری کنه . یا اصلا همچین باک غیر متعارفی نصب کنه . و صحت و سقم قضیه رو روشن کنه .

    • Yaser 0 0

      ایول حرف حسابو زدی احمد جان در مقطع PhD.
      دیگه خدا خیرت بده داشتم راهکارو تایپ میکردم که چشمم خورد به نظریه بزرگوار و دیدم دقیقا خود خود متن بنده رو نوشتی و میخوام بگم کپی کردن متن دیگران کار خوبی نیست، کراهت داره نکن داداش
      ولی دیدم خب زحمت منو کم کردی پس دممون گرم.
      با تشکر از سایت خوب تین