بازدید سایت : ۷۴۲۹۳
| کد خبر ۲۹۷۶۲۰
کپی شد

کارگاه پیش مطالعه مهندسی ارزش پروژه احداث منطقه ۳ آزادراه تهران–شمال برگزار شد

کارگاه پیش مطالعه مهندسی ارزش پروژه احداث منطقه ۳ آزادراه تهران–شمال در مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی برگزار شد.

کارگاه پیش مطالعه مهندسی ارزش پروژه احداث منطقه ۳ آزادراه تهران–شمال برگزار شد
تین نیوز |

کارگاه پیش مطالعه مهندسی ارزش پروژه احداث منطقه ۳ آزادراه تهران–شمال ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۴، با حضور جمعی از مدیران، کارشناسان و نمایندگان مشاوران و پیمانکاران در مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی برگزار شد.

 به گزارش تین نیوز از روابط عمومی مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی، در ابتدای این نشست، غزال راهب رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی ضمن خوشامدگویی به حاضران، اهمیت این پروژه ملی را در بهبود زیرساخت های حمل ونقل کشور مورد تأکید قرار داد.

 در ادامه محمود ملازینل معاون ساخت و توسعه آزادراه های شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل ونقل کشور، با ارائه گزارشی جامع به معرفی کلی آزادراه تهران–شمال و تشریح آخرین وضعیت اجرایی آن پرداخت.

 آزادراه تهران–شمال با طول کلی مسیر حدود ۱۲۴ کیلومتر در قالب چهار منطقه عملیاتی طراحی شده است که تاکنون مناطق ۱ و ۴ و باند غربی منطقه ۲ به بهره برداری رسیده است و باند شرقی در سال جاری به بهره برداری خواهد رسید.

 این پروژه از جمله پروژه های مشارکتی آزادراه، فیمابین وزارت راه و شهرسازی و بنیاد مستضعفان است و برای اجرای پروژه نسبت به تاسیس شرکت پروژه با نام شرکت احداث و بهره برداری آزاد راه تهران شمال اقدام شده است.

 در این کارگاه سعید شاهسواری مدیرعامل شرکت آزادراه تهران-شمال، ضمن توضیح پیرامون سیر تصویب و اجرای پروژه از ابتدای طرح، گفت: اصل پیشرفت این پروژه ملی معطوف به ۱۰ سال اخیر است.

 وی ضمن تشریح نظام خاص اجرایی این کلان پروژه افزود: دوران مدیریت محمد سعیدی کیا در بنیاد، نقطه عطفی برای پیشرفت این کلان پروژه بوده است.

 منطقه ۳ آزادراه به طول حدود ۴۹ کیلومتر، از پل زنگوله تا دشت نظیر و مرزن آباد، در حال مطالعه است. از این میزان، مسیر ۸ کیلومتر نخست مصوب شده و برای اجرا به پیمانکاران ذی صلاح واگذار شده است.

 در حال حاضر دو کریدور اصلی برای طراحی مسیر این منطقه مطرح است. نخست کریدور دره چالوس (مطالعه شده توسط مشاور راهیاب ملل) و دوم کریدور دره فیروزآباد (مطالعه شده توسط مشاور ایران استن). باتوجه به وسعت و پیچیدگی مطالعات، مطالعات مهندسی ارزش برای جمع بندی بین دو کریدور به مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی واگذار شده است.

 در ادامه کارگاه پیش مطالعه مهندسی ارزش، داوود رضا عرب، راهبر مطالعه مهندسی ارزش، به تبیین روش شناسی، اهداف و برنامه ریزی انجام شده برای اجرای فرایند مهندسی ارزش پرداخت. همچنین، شرکت های مهندسین مشاور حاضر در پروژه، دیدگاه ها و پیشنهادات فنی خود را در قالب ارائه هایی تخصصی مطرح کردند.

 برگزاری کارگاه پیش مطالعه مهندسی ارزش پروژه احداث منطقه ۳ آزادراه تهران–شمال در راستای افزایش کارایی، کاهش هزینه های دوره ساخت و بهره برداری و ارتقاء بهره وری در طراحی و اجرای منطقه ۳ آزادراه تهران–شمال انجام شده و گامی مؤثر در جهت تصمیم سازی علمی و شفاف برای انتخاب مسیر نهایی به شمار می رود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • عبدالله پاسخ

    حالا چرا همه از حرف های ترامپ ناراحت شدند و در صدد پاسخ هستند.
    به مقامات و مسئولین بلند پایه مملکت سفارش می کنم در پاسخ عملکرد احداث آزاد راه شمال را بیان و ارائه بفرمائید.

  • ناشناس پاسخ

    در بنیاد مستضعفان آدم قدر و از طرفی اجرائی و علاقمند مثل مسئول قبلی آنجا که اکنون در ستاد اجرائی فرمان امام مسئولیت دارد باید حضور داشته باشد که کار این راه را به سرانجام برساند . بیشترین رکود حتی ضد پیشرفت در این آزاد راه در زمان مسئولیت آقای سعیدی کیا در بنیاد مستضعفان بود چون اولا کل کار بنیاد به ضعف گرائیده بود و از طرفی بنظر میرسد ایشان اصلا مخالف ایجاد این آزاد راه بود و برای خودش استدلال هم داشت ! با این وضعیت معلوم نیست کی این امر مهم تحقق خواهد یافت .

  • امیر پاسخ

    راهیاب ملل شرکتی که جز بدبختی برای مردم منطقه اثار دیگری از خود بر جای نگذاشت

  • ناشناس پاسخ

    ترامپ دروغ نگفت ایران اباد بود جنوب خلیج همیشه فارس خرابه حالا انها اباد ایران خرابه مبارک باد ۴۵ سال کار مداوم اب نداریم برق نداریم گاز نداریم هیچی نداریم فانوس داریم

  • ناشناس پاسخ

    تکمیل وتمام می‌تواند یک یادگاری از اسلام باشد

  • ناشناس پاسخ

    اخ اگه این ازادراه به اتمام برسد سود کلانی برای مملکت دارد کاهش سوخت کاهش تصادفات رونق فوق العاده اقتصادی ترانزیت کالا

  • ناشناس پاسخ

    اگر این پروژه را به چینیها داده بودی تمام مسیر را در ۲ سال به اتمام می رساندند

  • علی پاسخ

    بزک نمیر بهار میاد کمپوزه با خیار میاد

  • ناشناس پاسخ

    بیش از سی سال هنوزم وعده وعده وعده
    مسیولان مریض عقده ای خجالت بکشید
    به فکر جان و مال ملت باشید
    و هزینه های ترافیک و مصرف سوخت و خطرات جاده

  • ناشناس پاسخ

    سلام
    خدا قوت به شما

  • ناشناس پاسخ

    سال ۷۸ من و دوستانم مطالعات میدانی تونلها رو انجام دادیم قرار بود شرکت ایتالیایی ایمپرجیلو در قالب تهاتر نفت ایران و ایتالیا بیاد پروژه رو انجام بده که هواش کردن

    • ناشناس

      واقعا حیف
      باید توافق میشد و انجام میشد
      در این جاده خسارات جانی و مالی بسیار سنگینی مردم خوردند
      دولت بیشرف خجالت نمیکشند
      و جان و مال مردم برایشان مهم نیست

  • ناشناس پاسخ

    بده شرکت معتبر چینی دو سال با کیفیت تحویل میده
    و ملت رو اذیت نکنید
    مسیولان مریض عقده ای خجالت بکشید

  • ناشناس پاسخ

    بخدا میدادید به شرکت معتبر چینی دو ساله تحویل میداد