بازدید سایت : ۹۷۰۰۴

قطعه سوم آزادراه «تهران- شمال» در سه فاز اجرا می شود

استاندار مازندران با بیان این که قطعه سوم آزاد راه «تهران- شمال» در سه فاز اجرا می شود، گفت: عملیات اجرایی این پروژه از یک ماه آینده آغاز می شود.

قطعه سوم آزادراه «تهران- شمال» در سه فاز اجرا می شود
تین نیوز |

 استاندار مازندران با بیان این که قطعه سوم آزاد راه تهران- شمال در سه فاز اجرا می شود، گفت: عملیات اجرایی این پروژه از یک ماه آینده آغاز می شود.

تکمیل مسیر برگشت منطقه ۲ آزادراه تهران شمال تا بهمن سال آینده

بررسی روند احداث منطقه ۳ آزادراه تهران شمال

آزادراه تهران شمال به لحاظ طراحی، مهندسی و اجرا از افتخارات کشور است

به گزارش تین نیوز به نقل از بازار، سید محمود حسینی پور در حاشیه بازدید از قطعه سوم آزادراه «تهران- شمال» با اشاره به بازدید معاون اول رئیس جمهور و رئیس بنیاد مستضعفان از این قطعه آزادراهی اظهار داشت: قطعه سوم آزادراه «تهران- شمال» در سه فاز عملیاتی می شود که فاز اول آن به طور ۱۶.۵ کیلومتر خواهد بود.

وی با بیان این که عملیات اجرایی ۱۶.۵ کیلومتر اول از ماه آینده آغاز می شود، گفت: ۱۰ کیلومتر انتهای قطعه سوم به عنوان فاز سوم درنظر گرفته شده و توسط راه و شهرسازی از سمت مرزن آباد عملیاتی می شود.

وی با عنوان این که فاز سوم قطعه سوم منتهی به مرزن آباد تا پایان سال جاری به زیر ترافیک خواهد رفت، تصریح کرد: در زمینه تخصیص و تامین منابع پروژه نیز با حضور معاون اول رئیس جمهور تصمیم گیری شد.

استاندار مازندران ایمن سازی جاده قدیم چالوس را از دیگر مباحث مطرح شده در بازدید بیان کرد و گفت: وزارت راه مامور شد تا اقدمات لازم را در این زمینه به عمل آورد.

حسینی پور یادآور شد: جاده بلده به پل زنگوله نیز به عنوان محور فرعی بهسازی و مرمت می شود تا برای روان سازی ترافیک محور کندوان مورد استفاده قرار گیرد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس پاسخ

    بهترین کار برای قطعه سوم این است که :
    مسیر دزدبن مرزن آباد 4 لاینه بزرگراهی شود و همزمان با این پروژه , کار احداث تونل دوقلوی 5 کیلومتری از پل زنگوله تا هریجان و دسترسی های آن به جاده چالوس استارت بخورد تمام بودجه و امکانات صرفا روی احداث همین 2 تونل 5 کیلومتری متمرکز شود اصلا فکر کنید کل قطعه سه همین است تا آزادراه به هریجان برسد و از کنار سیاه بیشه و سد آن گذر کند این فرمول , سرعت بالایی به اتمام کار و داشتن آزادراه تا هریجان می ده
    حالا کار احداث تونل تا هریجان تمام شد باز تمام بودجه و امکانات متمرکز شود روی ساخت تونل 2 قلوی هریجان ولی آباد به طول 2 کیلومتر و دسترسی های آن به جاده چالوس فعلی تا این بار آزادراه را تا ولی آباد داشته باشیم
    در فاز بعدی می توانیم ایران را وارد باشگاه عموما اروپایی صاحب طویل ترین تونل های جاده ایی جهان بکنیم و سطح فنی مهندسی خود را به دنیا نشان بدیم می توانیم از ولی آباد تا خود دزدبن , 2 تونل 10 کیلومتری حفر کنیم و بقیه مسیر را به بزرگراه دزدبن مرزن آباد متصل کنیم به این شکل پیچ هزارچم , کلارک , انارک و ... از مسیر حذف خواهد شد طی مسیر نسبت به طراحی فعلی قطعه سوم خیلی کوتاه تر خواهد شد و چون پروژه را تا ولی آباد جلو آوردین حالا می شود تمام بودجه و امکانات را روی احداث دو تونل 10 کیلومتری متمرکز کرد .
    کلا خوب است که یاد بگیریم اگر با ابر ابر پروژه ایی سر و کار داریم یکهو کل آن پروژه را بغل نکنیم که پروژه بشود 10 20 30 سال کار و مردم دلسرد بشن ابر ابر پروژه ها باید فاز به فاز ساخته بشن هر فاز تحویل مردم بشه و بعد فاز بعدی استارت کارش بخورد به عنوان مثال اگر این نگرش در مورد بزرگراه شمالی کرج وجود می داشت تمام بودجه و امکانات گذاشته می شد برای اتصال بزرگراه همت به شمال عظیمیه و ساخت پل بلند بیلقان و تملک کردن ها تا پروژه هر چه سریعتر از شمال عظیمیه عبور کند و به بلوار طالقانی کرج متصل شود قطعا این تیپ مدیریت پروژه اگر وجود می داشت امروز این بزرگراه را تا بلوار طالقانی کرج می داشتیم و بسیار , کمک حال کرجی ها در شمال و جنوب بزرگراه می شد و بار ترافیکی خود بزرگراه تهران کرج را هم کم می کرد می ساختید تحویل می دادین بعد تمام زورتونو متمرکز می کردین روی ساخت قطعه طالقانی تا مثلا انرژی اتمی و باز تحویل ملت می دادین و بعد قطعه انرژی اتمی تا سمت باغستان را می ساختید باز تحویل می دادین و قطعه آخر تا کمال شهر و اتصال به بزرگراه را می ساختید تمام می کردین و تحویل می دادین حالا شهرداری کرج برای ادامه ساخت این طرح رسما زاییده و توانایی پشتیبانی از آن را ندارد و باید بودجه ملی تهیه شود و خب پروژه به این گرانی هم به درد مردم نخورده یعنی کار ساخت ابر ابر پروژه ها باید پیشرونده باشه تا هر چه سریعتر به کار مردم بیاد حال مردم خوش باشد کمتر هزینه بدن سطح زیست شان در زمان خیلی کوتاه تری ارتقا پیدا کنه الان قطعه سوم آزادراه تهران شمال هم یک ابر ابر پروژس کل این پروژه را با هم بغل کنید دیگه رفتیم برای حداقل 1420 , مدیریت پروژه ها باید بنحوی باشد که طرف نگه این جاده دیگه به عمر من قد نمی ده فرزندم شما می تونی استفاده کنی !